Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av tmpolice
#1197720
Jag har aldrig gillar ljusa inredningen på bilar och inte heller trä speciellt mycket. Däremot skulle jag lätt kunna tänka mig en Xc70 T6 också. Är supernöjd med V70 T6:an fortfarande. Hade gillat den nyare instrumenten men det är väl typ allt. Däremot så har jag börjat gilla den färgen som var på Xc70 t6:an på blocket samt också den marinblå/mörkblå. Kanske börjar bli lite gubbig.

Har avvaktat med däcken men lutar åt Michelin som verkar ha bäst livslängd och de som är minst klagande på. De har placerat sig i topp 3 på allt jag sett så det kan ju knappast bli fel. Continental är mer osäker livslängd men ör ett bra däck. Goodyear har jag kört och de är bra men kul prova något nytt också.

Blivit uppmuntrad köpa Michelin av de som håller på med däck och de uppger att Michelin är enklare balansera och oftast är ett bättre däck?

Så antar det blir två par Michelin pilot sport 4.
Användarvisningsbild
av StefanN
#1198761
Ventilerade säten har jag ju redan och det står inget om att dom är fläktar i dom här. Men det är fel färger, skulle inte köpa en med mörkt skinn eller vit lack. Men i övrigt verkar den vettig och har ett ok pris tycker jag.
Användarvisningsbild
av Stefan_KG
#1202729
StefanN skrev:Bara drygt 3000 mil, ett fynd. https://www.blocket.se/lund/Volvo_V70_T ... 6.htm?aw=1
Den såg trevlig ut.
Synd att det bara låg en bild ute.

Dock ställer jag mig tveksam till "Original R-design"
Silvriga rails och lister är väl summum.
Han har väl bytt ut kåpor och sargerna till R-design.

Då det mig veterligen bara har tillverkats 100st V70 T6 R-design för den tyska marknaden 2010.
av Lövet
#1202731
R-design är det sannerligen inte
av Volvo_S60
#1204279
Då har det äntligen blivit lite förändring och sakerna börjar falla på plats med T6:an jag köpte i somras.
Roligt men dyrt. Nu får det vara nog för i år annars dödar sambon mig :-)

Är det någon som vet på rak arm om det går att eftermontera subwoofer till Dynaudio premium sound 2011? :-)

Saker som är fixade:
* Nya Erakir 19" fälgar med 15mm spacers
* Lackbehandling
* Nya emblem och dekorlist
* Växellådan är adapterad och växlar helt underbart nu.
* Nytt batteri

Bild
Bild
Bild

Finns lite mer foton på garaget på länken nedan.
https://www.garaget.org/?car=405692
  • 1
  • 81
  • 82
  • 83
  • 84
  • 85
  • 148

VO31319563 kostade 2241 den 15/9-2017 när j[…]

Däckslitage insidan.

Hjulinställning är enda utvägen.

Precis. Finns en story om att pressen stod på[…]

Embrace the freedom of casual encounters on the be[…]