Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Its1more
#1017546
:wink: Gränsfall... Jag hade inte lagt de pengarna på det, men det är ju en himla tur att vi alla är olika. Jag hade lagt dem på vinge istället (kommer inte ihåg om det var på din bil).

Jag är lite orolig för att det kommer bli ett dovt resonansljud som kommer höras i kupén med ett sportsystem. Om det är vad man vill åt så är det ju bara bra, men om man vill att det ska låta lite annorlunda utanför, men inte inne så är jag tveksam.

Jag har precis låtit montera en skyddsplåt under motorn och växellådan (http://webshop.bilia.se/tillbehor-volvo ... alsearch=1) för 3500:-. För övrig den som polisen har under sina bilar. Jag tänkte det var en "billig" försäkring för att skydda motorn och låda o allt.

/Fredrik
Användarvisningsbild
av EjS
#1017554
Kan inte säga nån ting om Simons och Volvo men en av mina anställda har en ombyggd BMW 330Ci (Schmiedmann 330 hk) med sportavgass. Åker ofta med honom i Tyskland och det är heeeeeemsk. Resonans och motorljud rakt in i öronen. Fint på stureplan och kanske på Nürburgring men förutom det känns det som en trafikolycka som pågår i 8 timmar när vi åker till Tyskland.
av mikebike
#1017561
Its1more skrev::wink: Gränsfall... Jag hade inte lagt de pengarna på det, men det är ju en himla tur att vi alla är olika. Jag hade lagt dem på vinge istället (kommer inte ihåg om det var på din bil).

Jag är lite orolig för att det kommer bli ett dovt resonansljud som kommer höras i kupén med ett sportsystem. Om det är vad man vill åt så är det ju bara bra, men om man vill att det ska låta lite annorlunda utanför, men inte inne så är jag tveksam.

Jag har precis låtit montera en skyddsplåt under motorn och växellådan (http://webshop.bilia.se/tillbehor-volvo ... alsearch=1) för 3500:-. För övrig den som polisen har under sina bilar. Jag tänkte det var en "billig" försäkring för att skydda motorn och låda o allt.

/Fredrik
Jag har också skyddsplåt, jag hade det på min XC60 också och det känns minst lika motiverat på denna eftersom jag fortfarande jagar och kör på dåliga vägar.

Sportsystemet (Ferrita) som jag hade på V70:n lät alldeles lagom, inte speciellt mycket inne i kupen men ganska mulligt utanför. Simons påstår själva att deras system har en "lagom" ljudnivå, men man kan ju inte lita på säljsnack...
av tmpolice
#1017796
Hej!
Vad drar era V70 T6? Landsväg? Blandad? Stan?
Jag har idag en A6 3,0tdi 2012 med V6:an på 245 dieselhästar. Pigg som fan men är i behov av bättre lastutrymme. Står mellan V70 T6 eller Xc70 T6 som det ser ut. Min A6 drar 0,74 blandad med relativt breda sulor.
Användarvisningsbild
av Its1more
#1017844
Jag kör i princip enbart stadstrafik och tankar allt som oftast 1,5 liter per mil. På motorväg kan du räkna 1 liter.
Tankar 98 oktan.
Användarvisningsbild
av na96gen
#1017960
Its1more skrev:Jag kör i princip enbart stadstrafik och tankar allt som oftast 1,5 liter per mil. På motorväg kan du räkna 1 liter.
Tankar 98 oktan.
Ungefär samma, och det är det värt!! 8)

Its1more skaffa en egen bild som stämmer med din kulör på bilen istället för min... :P
Användarvisningsbild
av the_dolph
#1018041
Ligger runt 1.3 vid enbart stadskörning. Dock hamnade jag på 0.78 vid långkörning och konstant fart.
Användarvisningsbild
av MartinS
#1018047
Det lär ju skilja en del mellan xc70 och v70. Min xc60 T6 awd ligger runt 1.1-1.2 med vårat körmönster, i princip bara landsväg och motorväg. Men det är den äldre 285/315hk motorn, det sägs ju den skall va en dl törstigare än den nyare.
Användarvisningsbild
av Its1more
#1018063
na96gen skrev:Its1more skaffa en egen bild som stämmer med din kulör på bilen istället för min... :P
Bilden visar rätt färg. Jag har inte tagit din bild. Den kommer från annan källa.
Användarvisningsbild
av the_dolph
#1018386
Nu har jag bokat in en koll hos volvo innan maskinskadegarantin går ut. Tänkte de skulle få kolla upp om den bakre klumpen håller på att ge upp eller om allt är ok. Bra att kolla upp, inte blligt om det skulle inträffa senare. Var på skoj inne och testade en bil på en annan firma och de gjorde en test på bilen, säljaren försökte med att klumpen höll på att ge upp, intressant att se om det var påhittat för att få billigare bil eller om det verkligen är så.
  • 1
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 148

Som ämnesraden antyder har jag nyligen bytt s[…]

Hur nya bilar och vilken budget har du? Jag best&[…]

Ja, Brembo och Öhlins ju är ju hela grej[…]