Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Derank
#1186850
Ja. Lyser nog lite för starkt. Lätt att tro att han bromsar. Kanske inte helt trafiksäker.
Användarvisningsbild
av NotoriousOLW
#1187111
Är det nån som kollat vad modden kostar? Om den är tillräckligt billig så kan det ju vara värt att testa, monteringen går ju snabbt.
Jag monterade hans bagagestängningsmojäng och den kan jag väl egentligen tycka var lite väl dyr.
av jensas850
#1210380
Hej
Kan ingen lägga in lite bilder på era inkopplingar av bromsljuset?
Får inte mitt att funka som det ska/jag vill.

Svårt förstå bara med en massa text hela tiden!
av least
#1210409
jensas850 skrev:Hej
Kan ingen lägga in lite bilder på era inkopplingar av bromsljuset?
Får inte mitt att funka som det ska/jag vill.

Svårt förstå bara med en massa text hela tiden!
Då detta är ett text-baserat forum, så är det svårt att undvika texter om utförandet.
Har du kikat på Youtube om det kanske finns en film om detta?
av jensas850
#1210483
Bromsljuset i rutan är det enda som funkar!
Försökte ta strömmen från det ner till dom andra men får inte det till å funka.
Ska man ta det från modulen till draget istället?
Användarvisningsbild
av ER
#1210498
För mig fungerade det inte att ta via dragmodulen då den inte gav ett ljus som fungerade mer än några sekunder, var tvungen att hitta signalen i kontaktdonet under innertaket i bak och dra nya tåtar ner till ljusenheterna i karossen och parallellkoppla med befintligt signal som finns när luckan är öppen.
Enklast är att riva ner innertaket i bakkant och testa sig fram genom att mäta på stiften samtidigt som man ser till att bromsen är aktiverad med tex en brädstump mot sätet och man har luckan stängd så man hittar rätt signal.
Vet ej om det har betydelse att bilen är uppgraderad med smart TRM MY13- som kan hantera och förstår LED på släp hur signalen fungerar till TRM:en.
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
Överhettad passat b5

Hjälp! Köpte min Passat 1.8t -99 fö[…]

Hej! Jag köpte en v70n 2,4d från 07 ida[…]

VO31319563 kostade 2241 den 15/9-2017 när j[…]

Däckslitage insidan.

Hjulinställning är enda utvägen.