Du har ingen som helst avskärmning på DRL-lyktor då det ej behövs då dessa bara är avsedda för ljusa delen av dygnet då risk för bländning är betydligt mindre, kolla på denna och på vilken bil som helst med fabriksmonterad DRL så ser du hur ljuset sprids uppåt utan skarpa kanten dimljuset ska ha om du står mot en vägg.
Finns verklig anledning riktig DRL oavsett eftermarknad/original skall stängas av helt ej bara dimmas ner i mörker då det är som helljuset vad gäller att blända i mörker då LED har skum förmåga att vara intensivt kraftigt trotts liten effekt vid val av rätt diodvariant. Kan även kolla på "eftermarknadsdelar" där det i princip bara är en LED stripe utan avancerad avskärmning eller ens möjlighet att justera ljusets höjd och som vissa kastar på bilen när original inte finns att tillgå, känns som MB gjort på detta viset och tagit första bästa billiga philips-armatur dom har mängdrabatt på och plastat in i fronten på sina bilar i höjd med dimljusens normal placering och skapat DRL för att spara futtiga watt på att kunna släcka LED bakljusen och försämra säkerheten på vägarna.
Möter man en bil med DRL så blir det en aura runt ljuset ett dimljus inte har och har man problem med synen kan det uppfattas som mer eller mindre störande. Möter man en V50/V70/XC70/S80N med denna DRL lykta så ser man att det är riktiga varan pga att det är 4 separata ljuskäglor med vitt ljus, inte en kägla med okontrollerat svagt till oacceptabelt dåligt ljus i blåton som "ful" DRL aka dimljus med LED i ger men ändå bländar under fel förhålllande samt alltid pga felaktig lampa i armaturen då brännpunkten alltid blir fel.
Har sett S80N med denna runda V50 MY12-/XC70 MY14- DRL IRL och kan tycka det såg helt ok ut och klart bättre än innan med dimljus med diodlampor, vill man ändå ha LED är detta vägen som gäller för att slippa bekymmer med bilprovningen och övriga trafikanter som inte gillar att mötas av felaktiga LED i dimljus även om jag själv "råkat" få "Osrams 50W" LED "godkända" nu senast i dimljuset då jag ville testa om dom reagerade över att det inte var rätt lampa monterad.
Men du har ju rätt, S80N/V70 facelift ser ju bäst ut med nyare fronten den skulle haft från början om man vill ha DRL och slå två flugor i en smäll och köra facelift när man ändå byter front av anledning man själv anser berättigar detta fast då pratar vi andra summor för plastdelar osv.
Dessa passar enligt utsago av andra:
http://shop.bildeve.se/varselljus-led-c ... c-506.aspx
Enda är om man har främre parkeringshjälp en liten mod måste göras, annars identiska V50/XC70.
Håll daglig koll på tex bildelsbasen under V50 samt XC70 så dyker juveler upp med tiden då jag sett minst 2 uppsättningar inkl. den jag köpte gått senaste 2 månaderna.
http://forums.swedespeed.com/showthread ... ing-Lights
Bild 14-15 visar hur dioderna sitter helt synliga samt att man ser dom undre spegla sig i reflektorn. Även att höjdjustering hels saknas då det inte behövs på DRL.
Dock såg jag ett "dubbelfel" igår. En Golfkombi 2014-2015 med DRL fram ersatta av svaga "blåa" 7000K:ish+ diodlampor som lös svagt som parkeringljus med liten svag punkt i den "stora" armaturen samt släckta bakljus.
XC70II D5 Summum AWD -08 Polestar LED/xenon edition. Twinpipe med MY14 facelift, 3X NBB 225 Alpha Pro LED 165W på Qpax-båge, MY13 LED belyst R-design växelkonsoll, Erakir DC 19".
Sidescuffplates, inslag av godbitarna från MY11, MY13 invändigt..