Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av JLGA
#973573
snabbis skrev:Ursäkta sent svar. 31385978
Tack för hjälpen! :)
Har googlat lite för att försöka hitta nån bild eller mer info om produkten, men hittar inget.
Ska ringa volvohandlaren på fredag och kolla om dom har produkten hemma.
av SupaBeast
#975169
JLGA skrev:
snabbis skrev:Ursäkta sent svar. 31385978
Tack för hjälpen! :)
Har googlat lite för att försöka hitta nån bild eller mer info om produkten, men hittar inget.
Ska ringa volvohandlaren på fredag och kolla om dom har produkten hemma.
Fick du tag i något? Och vad kostade det?
av JLGA
#977649
SupaBeast skrev:
JLGA skrev:
snabbis skrev:Ursäkta sent svar. 31385978
Tack för hjälpen! :)
Har googlat lite för att försöka hitta nån bild eller mer info om produkten, men hittar inget.
Ska ringa volvohandlaren på fredag och kolla om dom har produkten hemma.
Fick du tag i något? Och vad kostade det?
Både ja och nej.
Saken är att en före detta kollega, som numera jobbar hos Volvo, hjälpte mig att leta fram produkten på artikelnumret. Det kallas lustigt nog för "reparationssats" och består av två flaskor med olika medel. Men då priset är ca 650 kr så vill jag först förvissa mig om att det verkligen funkar innan jag köper.
Min kollega har pratat med folk på sin anläggning, men där finns det ingen som testat medlet. Så jag ringde till rekondavdelningen på Volvo och frågade om dom visste något, men det visade sig att dom heller aldrig testat det. Dom använder istället ett externt bilvårdsmärke, men dom hade inget bra tips för listerna utan påstod istället att dom ibland tvingas byta till nya lister eftersom dom inte får ordning på problemet.
Så om nu detta specialmedlet vore så bra som det höga priset ger sken av så är det ju konstigt att ingen på Volvo verkar använda det?
av JLGA
#977653
snabbis skrev:Åk in till Volvo, det finns speciellt poler-medel till dom.
Tack igen snabbis för hjälpen med att hitta det här polermedlet! :)
Men som du ser i mitt tidigare inlägg här i tråden så har jag inte köpt det ännu. Du nämnde tidigare att du hade sånt här i ditt skåp, så då antar jag att du själv använt det?
Är medlet så effektivt så att det är värt nästan 700 kr eller vad är din uppfattning?
av snabbis
#977656
Jag tycker det var bra, ska ta ännu en list någon dag. Har du vägarna förbi, så kan du få låna . Varför inga använder det /vet om, är att det är en tie-rapport Ang det.
av JLGA
#978139
snabbis skrev:Jag tycker det var bra, ska ta ännu en list någon dag. Har du vägarna förbi, så kan du få låna . Varför inga använder det /vet om, är att det är en tie-rapport Ang det.
Tack för erbjudandet!
Förlåt en dum fråga men vad är en tie-rapport?
av TNilsson
#1193166
Lyfter en gammal tråd

Vill bara säga att jag putsat mina lister med Autosol och det funkade riktigt bra. Ju mer man putsade desto finare blev det.
Mina lister va riktigt vitflammiga trots att bilen endast är 3år gammal...

Har sett att detta är standard på var och varannan Volvo :)

//Tommy
Användarvisningsbild
av Hioda
#1193637
Testade med Autosol på mina svarta lister och det fungerade över förväntan.

Bild

Det är inte reglervententilen på AC s[…]

Löjliga priser XC70

40tkr är inte mycket att leva på f&[…]

Väcker gammal tråd, har exakt samma fel[…]

Udda specade bilar

Skinnklädd panel saknas på väldig[…]