Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Petzzon
#942568
Det är en annan längd på bältet vill jag minnas. Och eftersom det är en sprängladdning i dessa får du inte ta med det hem för att senare kunna återplantera det den dag du vill aktivera den igen.
av sorlin03
#1192263
:oops: :oops: :oops: :oops:

Jag har i dagarna köpt en begagnad Volvo v70 B (2008) som tidigare ägaren avaktiverat airbagen på passagerarsidan för att kunna montera bilbarnstol där.
Idag ringde jag Bilia för att höra vad det skulle kosta att få det aktiverat igen,till min förvåning skulle det kosta 10.500 kronor,då ingår nytt bilbälte för 3.600 kr.
Volvo har monopol på detta ,därför kan de ta ut sådana här hutlösa priser.
Användarvisningsbild
av Micce1980
#1192270
sorlin03 skrev::oops: :oops: :oops: :oops:

Jag har i dagarna köpt en begagnad Volvo v70 B (2008) som tidigare ägaren avaktiverat airbagen på passagerarsidan för att kunna montera bilbarnstol där.
Idag ringde jag Bilia för att höra vad det skulle kosta att få det aktiverat igen,till min förvåning skulle det kosta 10.500 kronor,då ingår nytt bilbälte för 3.600 kr.
Volvo har monopol på detta ,därför kan de ta ut sådana här hutlösa priser.
Välkommen så klart men vad vill du ha sagt? :-)-)
Användarvisningsbild
av Micce1980
#1192282
apersson850 skrev:Det står ju i inlägget att han vill tala om vad det kostar att återaktivera airbagen. Något som är högst relevant i tråden.
Jo det stod det också, dock lät mest som klagande på en sak som kunde tagits reda på innan köp än info om att bidra, är väl lite väl allergisk mot sådant :wink: Men ja konstruktiva svaret gör sig bra i denna tråd med.
av sorlin03
#1198643
Igår hade jag bilen inlämnad vid Uppland Motor i Uppsala,de tog 'bara' 6.900 för att få airbagen på passagerarsidan aktiverad igen.
Vad jag menar med att informera om detta är att volvo i Västerås och Arboga har hutlösa priser och att EJ lämna bilen
hos dem.
Användarvisningsbild
av Steffe3
#1198645
Det är väl ett rätt vanligt pris (6-7000kr) på den tjänsten som jag har förstått det, eftersom dom får byta bälte och demontera airbags etc.

Elevate your dating game with the top site for has[…]

Brainys V60

Hej. Ni som känner mig från för[…]

Vi som beställt nya XC60

När beställde du? Jag lade f&o[…]

Bakfjädrar.

För min del är det lite värre. R-[…]