Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Larzcen
#1146516
Hej.
Jag har fått precis samma problem med min V70 09 fast på höger sida.
Lyfte mattan bak och det var en stor sjö med vatten. Tog en stor tvättsvamp och sög upp vattnet fyra gånger innan det blev "torrt" på golvet men fortfarande fullt med vatten i mattan.

Lyfte mattan fram sedan och där var det med blött men inte lika mycket.

Vet ni om man kan se om tidigare ägare har bytt någon ruta?
Användarvisningsbild
av VolvoB20
#1146579
Larzcen skrev:Vet ni om man kan se om tidigare ägare har bytt någon ruta?
Min vindruta trillade nästan ut trots att den aldrig är bytt och jag haft bilen sedan ny. Behöver inte vara bytt för att läcka hysteriskt.
Användarvisningsbild
av apersson850
#1146583
Samma för mig. Originalrutan lossnade och vatten började rinna in. Men det kom i taklampan fram när jag såg det.
Användarvisningsbild
av helgonet1
#1146694
apersson850 skrev:Samma för mig. Originalrutan lossnade och vatten började rinna in. Men det kom i taklampan fram när jag såg det.


Faan man kan ju gå upp i limningen för sånt här :mrgreen: :mrgreen:
av Larzcen
#1149416
Körde bilen i biltvätten idag och det började rinna in vatten när den började blåsa bilen torr.
av Larzcen
#1150317
apersson850 skrev:Var kom det in?

Svårt att se vart det kom in någonstans. Svårt att förklara men det kom rinnande ner på högersidan på passargerarsidan, Stoppade man upp handen en liten bit längre upp så man kom nästan snett bakom handsfacket så var det blött där.
Körde 4 mil igår i regn från jobbet och stannade till hos Volvo så de kunde kolla snabbt på den. Då hade det inte kommit in något vatten i bilen och han tryckte på rutan och kunde inte känna något konstigt med den.
Överhettad passat b5

Hjälp! Köpte min Passat 1.8t -99 fö[…]

Hej! Jag köpte en v70n 2,4d från 07 ida[…]

VO31319563 kostade 2241 den 15/9-2017 när j[…]

Däckslitage insidan.

Hjulinställning är enda utvägen.