Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Alucinor
Hej!

Bland det första jag ska göra när jag köpt mig en XC70II är att byta till de nya bakljusen, sätta dit kromlisten på bagageluckan och byta till nya grillen.

Bild

Bild

Bild

Bild

Nu till mina frågor;

Motstånd, finns det med färdiga kopplingar/kontakter för ovanstående ändamål? Finns motstånd som fungerar bättre/sämre för detta?

Det nämns att modifiering av kablage krävs, är det någon som vet i vilken omfattning, och vad som behöver göras?
Användarvisningsbild
av ER
Motstånd till vad, bilen har ju LED bakljus redan som MY08 så fippel som på äldre bilar behövs inte för att hålla den nöjd.

Så vitt jag vet är det endast en kabel som behöver byta plats i kontaktdonet till ljusena som sitter på karossen samt att du behöver mata ljusena i luckan med ström från tex skyltbelysningen.
Användarvisningsbild
av ER
Allt som nämts skall passa, inkl den obligatoriska grillen.
Har dom nya fram/bak diffusers på min lista också i samband med nytt dubbelavgas fast utan massakrerade sugrören då.
av ansjo
Ligger dessa delar på VOlvos tillbehör/reservdelssida? Som är så lättnavigerad :twisted: ...
Användarvisningsbild
av ER
Nope, man får använda nyaste Vida eller spela dum hos volvo så fixar dom delarna. Skroten är skralt än så länge då ingen verkar krocka dom nya bilarna åt oss så delar kommer till reapris.
Vissa delar som tex MY14 grillen går att hitta hos både vparts och hova.
Hur är det med DRL då? MY14 vet jag använder LED:erna på dimljusplatsen+LED-"randen" i strålkastarna som DRL, men hur är det med årsmodeller innan detta? Är det samma kombination om man kör på parkeringsljusläget eller måste man manuellt fippla med p-ljus + dimljusknappen? För pre-facelift har väl riktiga dimljus medan 14 och nyare har DRL-LED...?

Tänkte bara nämna detta då en MY14-designad bil utan detta inte skulle kännas rätt i mina ögon iallafall. Jag har inte ännu sett en XC70 med samma ljusuppsättning som DRL på pre-14.
Användarvisningsbild
av ER
Man vrider ljusvred till p-ljusläget+ knapp för dimljus så det blir "manuell DRL", så ironiskt nog är dom som betalat/betalar för att släcka ner bilen helt i tron att DRL-bilar är helt mörka utom DRL gör nåt som inte ens Volvo har då DRL på XC70 är Dimljus/DRL, parkljus samt tända bakljus.

Om Polestar 2 är ett realistiskt alternativ f[…]

Koffertlucka byte

Hej. Vet nån om en lucka från -06 pass[…]

Hej! Har lite funderingar på hur jag kan kon[…]

Lambdasondkabel 940

Kopparmantlad kabel brukar vara för att det i[…]