Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av mortimer
#937268
Vi vill gärna ha en bild på hur porslinet har gått isönder så vi andra lär oss också för famtiden.

VEVO står för V Evo, så spontant bör den passa men ändå ingen garanti. För 200Euro så kan det vara värt ett köp ändå.
Användarvisningsbild
av falcon
#937365
får se om detta funkar
Bild
in i brännaren där lågan ska komma

Bild
Bild på brännaren notera det bruna vid toppen mot fästet, nu i efterhand så vet jag att det betyder att den har spruckit

Bild
mer brännare

Bild
brännare

Bild
topplattan borttagen, nu ser man sprickan i porslinet

Bild
porslinet löst

Bild
ser ut som att det har suttit något runt den lilla koppen där nere? kanske stålull?
Senast redigerad av 1 falcon, redigerad totalt 0 gånger.
av mortimer
#937488
Vissa av bilderna går inte att visa, får bara fel.
Då har du mest troligt hittat felet, verkar som den sugit tjyvluft då genom sprickan.
Köpt/beställt någon ny brännare ?
Användarvisningsbild
av falcon
#937492
hade strul med forumbilder.se när jag lade upp dom, får göra om det i mörrn.
har funderat på denna http://www.ebay.co.uk/itm/NEW-WEBASTO-5 ... 3cec7dafe8
och använda den som "donator" delarna borde passa om inte rent av bara byta styrningen så har man en ny. :)
vet du om det ska finnas ngn "stålull" i dom?
ja den har troligen gjort det porslinet var av, samt att packningen ser sönderbränd ut
av mortimer
#937575
falcon skrev:hade strul med forumbilder.se när jag lade upp dom, får göra om det i mörrn.
har funderat på denna http://www.ebay.co.uk/itm/NEW-WEBASTO-5 ... 3cec7dafe8
och använda den som "donator" delarna borde passa om inte rent av bara byta styrningen så har man en ny. :)
vet du om det ska finnas ngn "stålull" i dom?
ja den har troligen gjort det porslinet var av, samt att packningen ser sönderbränd ut
Ang stålull så vet jag faktiskt inte. Men köper du den från Ebay så ser du ju om det finns stålull i den.
Den är ju OEM märkt för LandRover vad man kan se.
Alltid en chansning dock.
Köper du en som inte gått så längt av rätt årsmodell på Bildelbasen så passar den ju; o gör den av någon konstig anledning inte det så går det oftast att returnera till de större bildemonteringarna. Dock ligger de på ca 5000kr istället för Ebay på ca 2000kr.
Summa summarum så är det relativt lite fel med dagens värmare vill jag påstå; så du ska ju inte behöva fler donatordelar så ofta.
av mortimer
#937636
Enklast är att isåfall gå in till någon Webasto ÅF på din ort som kan hjälpa dig med detaljerna.
Lista på ÅF´s bör finnas på Webastos hemsida.
Användarvisningsbild
av falcon
#938194
fick detta svar från Webasto
" Thermo Top VEVO är en förbättrad efterföljare till Thermo Top V, mer än så vet jag inte om dessa värmare eftersom de endast levereras direkt till bilfabrikanterna och säljs inte på eftermarknadssidan."
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
Löjliga priser XC70

Precis 40/320=12.5% Skapligt lågt pås[…]

Vi som beställt nya XC60

Mycket nöjd med Platinum Grey. Har en ton av […]

Leasing bildäck

Det låter som någon slags missför[…]

Säger det något särskilt att det k[…]