Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av knut1955
#824290
Jeg har samme bil som deg og CTec lader. Klipte den rød +kabelen 3 cm fra øyet, førte +kabelen gjennom eksisterende kabelgjennomføring ved +polen til batteriet, skjøtet +kablene sammen med en sikringsholder og til +-pol. Minuskabel festet jeg til en karosseriskrue mellom batterikassen og sikringsboksene. Da har jeg enkel tilkomst til å koble min Ctec! Fungerer fint.
av mortimer
#824294
Desmodue skrev:
mortimer skrev:Jag har kollat med en Volvo aukt. ÅF och enligt de så ska det inte vara något problem att ansluta direkt på batteriets poler.
Jag har kört min anslutning direkt på polerna i fyra år nu och det är inga problem alls. Jag har för mig att det finn någon anmärkning om detta på de senaste modellerna.
Jo, men du har en av de tidiga utgåvorna. Troligen har du ingen BMS övervakning på din.
av mortimer
#824295
knut1955 skrev:Jeg har samme bil som deg og CTec lader. Klipte den rød +kabelen 3 cm fra øyet, førte +kabelen gjennom eksisterende kabelgjennomføring ved +polen til batteriet, skjøtet +kablene sammen med en sikringsholder og til +-pol. Minuskabel festet jeg til en karosseriskrue mellom batterikassen og sikringsboksene. Da har jeg enkel tilkomst til å koble min Ctec! Fungerer fint.
Liknande som jag tänkte göra också. Kan du visa med ett foto vilken jordpunkt du använde ?
Jag tänkte mig använda den snabbanslutningen som jag fick med min laddare och som har 40cm kabel.
av Ola311
#824461
Tjena jag lägger röd på röd å svart på svart å laddar mitt batteri. De verkar funka bra :)
Varför ska man ha den ena till jorden???
Användarvisningsbild
av Perra83
#824782
Den däringa Ctek kontakten som Martin tipsar om ser ju för bra ut för att vara sant!!

Är den tät i gummi locket? Cteks andra snabbkontakter tycker ja sitter ihop lite halvdåligt. Hade velat haft kontakten i plasten nedanför vindrutan. Vill inte gärna öppna huven för varje laddning. Står bilen ute vill ja ha huven stängd och bilen på larmad.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 8

Är detta svaret på din fråga? F[…]

Justering Halvljus

Fick en 2:a för att höger halvljus ä[…]

Lämnat in den på reparation :party: […]

XC70 - S80 och XC90 i ett?

En fundering kring XC70. Jag har idag en XC90 3.2[…]