Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av valln
#821469
När nuvarande bil köptes 2004 var standardrabatten 6 % vid rent köp och när bilen tillverkades enligt önskemål. Volvohandlarna var i övre Norrland.

Vilken rabatt har ni fått vid köp av en tillverkningsbil utan inbyte?

Vilken rabatt har ni fått vid köp av ny lagerbil utan inbyte?
#821470
Brukar vara 7%. Men allt är ju en förhandlingsfråga. Det bästa är nog att gå in och "störa" någon försäljare om att få en offert.
#821483
Vid mina 3 senaste köp av V70 har det legat på ca 8% rabatt från listpris.
Nu på vintern brukar det vara kampanj från Volvo så man får fina alufälgar med bra vinterdäck på köpet, senaste 2014 V70 D3 Momentum Business Edition med klimatpaket+VOC lagerbil utan inbyte jag köpte i slutet nov var det med Pangaea aluhjul med Continental Conti Ice dubbat (värde enligt köpeavtalet 14020 kr). Rabatt på själva bilen var 8,8 % enligt köpeavtalet. Tror inte det påverkar om du har inbyte eller ej egentligen men nåt kanske det kan påverka totalt sett om du kommer med en mycket eftertraktad inbytesbil.

/Bo
#821537
Tack Bo!

Var det 8,8 % i rabatt jämfört med listpris och som sammanfaller med Volvos hemsidas prisgenerator?

Vad gäller inbytesbil tror jag det bara blir ett sämre pris, för bilfirman ska ju ha provision och täcka garantier även på den bilen...
#821557
bem skrev: Tror inte det påverkar om du har inbyte eller ej egentligen men nåt kanske det kan påverka totalt sett om du kommer med en mycket eftertraktad inbytesbil.
Den uppfattningen har jag också. Då kan de laborera med olika parametrar.
#821570
Ett exempel:
Brorsan bytte från en V70 2007 till en XC60 för nåt år sen. Han blev då lovad ett inbytespris som var OK under förutsättning att de ej hitta nåt större fel på V70 bilen. Hans V70 hade gått 7000 mil. Efter att de kollat mer noggrant på hans V70 sa de att bromsskivorna bak var rostiga och behövde bytas (vilket de i och för sig hade rätt i) men de sa att han ändå skulle få utlovat inbytespris för de hade redan en köpare på bilen = den var eftertraktad. Så viss inverkan kan det ha att komma släpande med en bra inbytesbil. Sen är det en annan sak att man kan få ut mer om man säljer privat men det är ju mer jobb med det.
/Bo
#821579
Nästan samma sak hände mig när jag bytte bil nu i oktober. Försäljaren höjde inbytespriset ganska mycket över vad andra hade bjudit för min gamla bil närmaste tiden, för att han hade en kund som ville ha en sådan bil ganska omgående. Eftersom min nuvarande V 50 stod leveransklar i bilhallen gick bilbytet från ena sena eftermiddagen till nästkommande förmiddag. Min gamla bil gick direkt till rekond och ut till nästa kund på eftermiddagen.
#821649
Inte så mycket tror jag. Den är ju redan prissänkt 36 200:- Men som sagt: Stolpa in och begär en offert. :!:
Oljafråga

Tjena! Har en S70-00 som precis rullat 20k. &Aum[…]

Stora kylaren volvo 940

Övre passar, men det ena sitter på en a[…]

Volvo V50 "Mr White"

@GT-mannen , Hallå! Blivit lite peppad […]

Hej! Volvo v70 2006. Halvljuslampan slocknar n&aum[…]