Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av matte75
#1225718
ER skrev:Frakten skulle ju ingå i dessa 500€ vad jag kan utläsa. Sen var det nåt mer om att bara adaptern kan vara billigare(http://vespervolvo.ru/tft-volvo) men vet inget längre då soppan ställer till det. Sen blir det väl tull och skit på detta också.
Fick svar att det kommer kosta 520 Euro för adaptern plus frakt till Sverige.
Deras priser som stod på deras sida gäller enbart i Ryssland.
Dom kunde inte sälja själva instrumenthuset i och med att jag har manuell låda på min bil. Enligt han som svarade så har dom inga manuella bilar av 2014 årsmodell i Ryssland. Så jag hade fått köpa ett själv i Sverige.

Nu kommer den stora nackdelen.
Dom vill ha betalt via Western Union. Absolut ingen som helst säkerhet att betala något med hjälp av det. Vilket jag skrev tillbaka till dom och länkade till Western Unions egna sida där dom INTE rekommenderar att man betalar för online köp med WU.

Återkommer när jag fått svar på det.
av Uninium
#1225928
Monterade ett tft mätarhus idag. Att inte växelväljaren och förbrukning skulle funka visste jag,men det kan jag samtidigt vara utan så länge bränslemätaren funkar.

Men och ett stort men,texten är på kinesiska. Köpte huset av JB skroten..

Kan ju vara en fördel att kunna läsa också BildBildBild
av Uninium
#1225934
StefanN skrev:Måste ju va nåt defaultläge, lär ju inte va från en kinesisk bil det kommer.
Nä det känns ju lite långsökt att så är fallet. Blir att kolla på swedespeed om nån annan har fått så.
Användarvisningsbild
av MarcusJ
#1225952
StefanN skrev:Måste ju va nåt defaultläge, lär ju inte va från en kinesisk bil det kommer.
Volvo skrotar många av sina provfordon hos JB, så den kan visst komma från en Kina-specad bil. Hur många mil hade bilen som instrumentet suttit i gått?
av matte75
#1225956
Uninium skrev:Monterade ett tft mätarhus idag. Att inte växelväljaren och förbrukning skulle funka visste jag,men det kan jag samtidigt vara utan så länge bränslemätaren funkar.

Men och ett stort men,texten är på kinesiska. Köpte huset av JB skroten..

Kan ju vara en fördel att kunna läsa också BildBildBild
Vilken årsmodell kom det ifrån?
av Uninium
#1225960
matte75 skrev:
Uninium skrev:Monterade ett tft mätarhus idag. Att inte växelväljaren och förbrukning skulle funka visste jag,men det kan jag samtidigt vara utan så länge bränslemätaren funkar.

Men och ett stort men,texten är på kinesiska. Köpte huset av JB skroten..

Kan ju vara en fördel att kunna läsa också BildBildBild
Vilken årsmodell kom det ifrån?
2014 v60 2.0t om det inte stog feli deras annons.
av andersuw
#1225975
På min V70 -15 som har TFT-DIM från fabrik styrs språket i instrumentet av det språk man generellt valt för infotainmentsystemet via menysystemet. Vet inte hur det här är tänkt att fungera på äldre bilar men det kan ju vara att signalen för valt språk i det fallet inte når fram till TFT-DIMen som det är tänkt.
Användarvisningsbild
av Micce1980
#1225984
Uninium skrev:2014 v60 2.0t om det inte stog feli deras annons.
V60 2.0T fanns väl bara som MY11? Kanske menade de T5
av Uninium
#1225990
Kanske får leva med kinesiskan, provade att ändra språk i bilens system i förhoppning att det spökade ihop med huset. Men icke..

Men jag har nu iallafall fått igång växelväljaren och förbrukning genom att skarva in mig på obd kablaget. Bild
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 23

Vad är det du undrar över??

Jag tror nog inte man skall stirra sig blind fr[…]

Ja det var hans.

Felkoder kommunikation XC70 -06

Hej, Har en xc70 -06 som jag under en tid har haft[…]