Sida 2 av 2

Re: Värdering V70 2,4D -10

Postat: tor 15 mar 2018, 22:09
av SBergdahl
MarcusJ skrev:Vi får väl se vad det blir. Synd på bilen iaf, den var riktigt trevlig. Motorn renoverad dessutom, den drog kylarvätska och toppackningen var dålig p.g.a. orenheter mellan block och packning. Så maskinellt i absolut toppskick.

Sommarhjulen skickas med bilen men inte vinterhjulen. Nya dubbdäck på eftermarknadsfälgar, sommardäcken på original Canicula-fälgar. Bilen ska lösas in med originalutrustningen, och vinterhjulen är inte det. Men det blir bara bra, vinterhjulen ska användas till en V60 Ocean Race -15 som ska hämtas ut imorgon.
Löser man inte in bilen som den var när den smälldes? "Originalutrustning" är ju ett väldigt luddigt begrepp på en åtta år gammal bil och vinterhjulen hade ju lika gärna kunnat stryka med. Mest nyfiken.

Re: Värdering V70 2,4D -10

Postat: tor 15 mar 2018, 23:48
av MarcusJ
SBergdahl skrev:Löser man inte in bilen som den var när den smälldes? "Originalutrustning" är ju ett väldigt luddigt begrepp på en åtta år gammal bil och vinterhjulen hade ju lika gärna kunnat stryka med. Mest nyfiken.
Jo, man brukar lösa in den som den är. Men egentligen om man ska följa försäkringsvillkoren till punkt och pricka är det originalutförande som gäller. Och sommarhjulen hade föräldrarna ingen nytta av men vinterhjulen med nya dubbdäck behövdes till V60:n, så de frågade om det gick bra att behålla vinterhjulen och lämna sommarhjulen istället. Och efter att skadeverkstaden kollat villkoren med Volvia gick det bra.

Re: Värdering V70 2,4D -10

Postat: ons 21 mar 2018, 11:13
av MarcusJ
Efter självrisken dragits av fick de ut 90.000 kr av Volvia.
Självrisk blev det eftersom bilen som egentligen orsakade olyckan inte kunnat identifieras, blir en fråga för Trafikförsäkringsföreningen.

Re: Värdering V70 2,4D -10

Postat: ons 21 mar 2018, 21:36
av Derank
sedärja, Volvia lönar sig igen, de betalar alltid bra, det är iaf min erfarenhet