Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#946328
Hej någon som vet var man hittar en skiss till en brännare till v70 2.4d 2010?

Har haft problem 2 gånger under vintern att Värmaren erfodrar service,

Kollat fel koder i vida och fått fram koder cmp B1D2993.Men när jag raderar fel koderna så funkar värmaren igen.

När jag får fel medelandet så ser jag i vida att brännnarn försökt starta 5 gånger sen låser sig ju brännarn om jag fattat rätt?

Går det att sota en brännare eller kan man byta glödstift enkelt.


Några tips?
#946646
falcon skrev:vad betyder koden?
Det brukar vara brännkammaren som är problemet när man får dom felkoderna enligt ovan "lågavbrott under normal funktion samt startar ej efter omstartningsförsök" värmaren fungerar sporadiskt och ofta vid uppstart så hostar den och rycker mer än normalt.

Hittar inte utförlig felkodsbeskrivning på något vettigt språk, nedan Google translate från ryska:
875: CPM-B1D2993 startar inte även efter upprepade startförsök. Komponentfel. Startoperation inte utförd.
Möjliga orsaker:
* Låg bränslenivå
* En läcka i bränslesystemet
* Igensatt bränslefilter
* Luft bränsle
* Igensatt systemet intag
* Avgassystem är låst
* Skadad bränslepump
När du försöker köra Webasto i testläge, inte köra:
875: CPM-B1D3093 inte starta i testläge. Komponentfel. Startoperation inte utförd.
Möjliga orsaker:
* Samma (se ovan)
#946948
I den här tråden finns det bilder från när jag plockade isär min brännare.
http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic ... a&start=60
Min hade liknande bekymmer i början, sedan dog den.
Det är enkelt att plocka ur värmaren den om man är "normal" händig, det vanligaste verkar vara att porslinet spricker och då börjar den tjuva luft.
om porslinet är helt så tror jag att du kan utesluta brännaren.
om du ändå har isär brännaren kolla glödstiftet, ska matas med 12v, den ska bli varmt mkt fort.
har du i sär brännaren så kan du passa på och testa fläkten lite genom att mata den med 12v
När den ska starta så borde du höra ett "klickande" från pumpen som sitter ovan höger bärarm bak.
de gånger jag har haft ur brännaren så har jag behövt fylla på ca 5dl glykol

Monterade in en CarPlay box i bilen. Känns[…]

Dörrlås V-fram

Jo, det var ett kabelbrott. Den klassiska grö[…]

Hej, jag letar efter en lämplig bil till fami[…]

har du provat göra rent sensorn i LMM? an[…]