Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Elmeholt
#909458
Hej, tänkte bara kolla med er om minvolvo.volvocars.se, jag har beställt en ny V70, och är ju inne minst en gång i kvarten sedan 4 veckor tillbaka ;)
Snart en vecka har min bil varit på med 3014 bilar före i kön, och 4 veckor till leverans, kommer det verkligen hålla, eller kommer leveranstiden flyttas fram?
Vad är er erfarenhet? Brukar tiden som står där stämma?
Om det står 4 veckor till leverans, är det när dom skickar den till min ÅF, eller när de beräknas att jag ska kunna hämta den hos ÅF?
Användarvisningsbild
av Robbi
#909500
Om en vecka eller två hoppar det plötslig till nivå 7 och din bil är byggd. Detta i träffade två veckor innan den skulle levereras. Jag fick dock min bil en vecka innan beräkning då ÅF var snabba med att göra den lev.klar till kund.
av Petke
#909635
Min räknade sakta ner från 5600 till 1500 sedan hoppade den till klar och väntar på transport till återförsäljare, vilket tog ytterligare en vecka (trots att den skulle hela 15km). Men jag tycker överlag att köplatsen och själva byggandet på min volvo sida inte har uppdaterats så som jag förväntat mig. Men jag har o andra sidan varit väldigt otålig och varit inne säkert 10 ggr om dagen :D Från början stod det beräknad leverans V44, sedan ändrades det till V43, sedan ändrades det tillbaka till V44 igen förra veckan. Hur som helst så får jag bilen på nu på onsdag V43.
Jag tror du kan räkna med att du har bilen den veckan som anges på "min volvo"
av Elmeholt
#909876
Jag har oxå två skumma grejjer i min spec på sidan, ett paket som nämns MCW33 och ett tillbehör som heter 900226
Ingen aning vad det är
av corzair
#909882
Problemet för mig är att jag saknar buisness edition och driver support, även på bilderna saknas backsensorer, radar och stora skärmen till sensus.
av Elmeholt
#909884
Business och driver support står inte med som paket på min heller. Däremot finns adaptiv farthållare, blis osv med i specen som extra tillbehör om man trycker på bilfakta.
Bilderna tror jag e nå default. Min saknar allt de där på bilderna oxå. Samt att jag på bilden har 16" originalfälgarna. Så bilderna ska du nog inte lita på.
av corzair
#910053
Idag dök allt upp, och som du säger står det inte som paket utan varje grej för sig. Kanske så att säljaren hade ett finger med i spelet eller att det tar 2v innan det dyker upp.
av Elmeholt
#910058
corzair skrev:Idag dök allt upp, och som du säger står det inte som paket utan varje grej för sig. Kanske så att säljaren hade ett finger med i spelet eller att det tar 2v innan det dyker upp.
Skönt, då kan du andas ut :) Hoppas det går snabbt tills du får bilen, väntar själv på bil, en jäkla väntan asså. ;-//

@fjohan82 , Har samma märke, en 5-25 och en […]

Service

Tjena! Precis köpt en v60 och åker tr[…]

Volvo v60 2022 plåtskada

som ovan, jag hade inte varit nöjd överh[…]

EGR kylare 2,0 D

Har en XC 60 med 4 cyl 2,0 D som larmar på e[…]