Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1574834
Jag har ett relä som står och fladdrar. Det sätter igång när man låser upp bilen och slutar när man startar motorn men drar igång när man stänger av igen. Jag vet inte hur länge det håller på men efter jobbet så var det tyst igen.
Jag har provat att byta ut det men det är inte själva relät.
Vad ombesörjer det och vad kan vara galet?
Helt nytt AGM startbatteri.
Vi körde från Tyskland i går och ett jäkla ösregn på väg hem.
Bild bifogas.
********************
Bilen startade knappt i morse och jag körde 3 kilometer till Bilia med reducerad effekt.
Jag lät den stå 5 minuter och allt var som vanligt igen så jag körde en timme på motorvägen och den gick galant.
Sedan stannade jag och stängde av den i 5 minuter och då gick den som en kratta igen.
Någonting som har med det relät är jag rädd för, fukt i något med insprutningen kanske?
*********************
Nu går bilen som den ska och relät har slutat att stå och fladdra.
Det har varit 19 grader i helgen och allt verkar ha torkat upp i motorrummet efter att ha kört i 130 i ösregn i Danmark och Tyskland. Laglig fart och inga hemska spår i vägbanan som fylls av vatten då dubbdäck är förbjudet i Tyskland och knappt används i Danmark.
Nu får vi se om bilen har bestämt sig för att gå som den ska, relät var till motorstyrningen har jag förstått.
Bilagor
20240402_174243~2.JPG
20240402_174243~2.JPG (3.65 MiB) Visad 396 gånger
Senast redigerad av 1 Desmodue, redigerad totalt 0 gånger.
Inpassning

Verkar lite si och så med passformen ibland […]

Funkar denna adapter?

Jag undrar också det. Jag har samma stereo n[…]

Fläkthelvete

Det är samma fläktvinande under laddning[…]

Volvocarsretail har nya V90 Cross Country B5 bensi[…]