Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av MickeO
#1230493
mattsson81 skrev:Dom får ju sälja nya lådor :) det är ju egentligen en bra affärside byt aldrig olja byt låda istället mycket mer intäkter för verkstaden
Och samtidigt få riktigt dålig PR när det rasar lådor till höger och vänster...
av Rolle85
#1233267
Idag när jag bytte motorolja passade jag på att tappa ut 1,5liter växellådsolja. Den var brun men lukta inget..
Hällde sedan på 1,5l röd olja. Den växlar fortfarande mjukt o fint..
av mbc
#1233426
Rolle85 skrev:En kompis har en sån där vida dice, ska man nolla nått och hur gör man det
Ja när all olja är bytt så ska man nolla oljeräknaren.
Användarvisningsbild
av apersson850
#1233544
Undrar om det finns någon regel för hur utspädd den ska vara innan man nollställer? För om man inte byter ordentligt, utan bara häller i en skvätt ny olja då och då, då blir den aldrig riktigt utbytt heller. Ska man nollställa när man har mindre än 5% gammal olja kvar i lådan?
av mbc
#1233551
apersson850 skrev:Undrar om det finns någon regel för hur utspädd den ska vara innan man nollställer? För om man inte byter ordentligt, utan bara häller i en skvätt ny olja då och då, då blir den aldrig riktigt utbytt heller. Ska man nollställa när man har mindre än 5% gammal olja kvar i lådan?

Gör man ett oljebyte enligt volvos anvisningar i vida får man ju bytt all olja.
Finns inga alternativ om man spär ut oljan.
Har man hittat på ett eget alternativ så får man nog hitta på själv när/om man ska nolla.
av Rolle85
#1233573
finns en annan tråd om automatlådeolja just nu och den killen fick sin olja utbytt helt på verkstad men nu börjar hans växellåda strula.
  • 1
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
Startspärr Rattlås XC70

Halloj. Håller på att bli tokig.. Har[…]

Att det finns lite olja rester i slangar är n[…]

Lövets Tesla M3 LR AWD

Fortfarande nöjd såhär 1 1/2 &ari[…]

Berömvärt tålamod. Mina 5-6 m&[…]