Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Rådlös
#1226482
Rolle: Då har du redan en motorvärmare. Du kan alltså bygga ut med tillbehör som kupéuttag, timer, fjärrstart, batteriladdare och säkert något mer. Kolla Volvo tillbehör eller Calix tillbehör. Till vissa kupéfläktar finns det en anpassad ställning så att man inte behöver trampa på den.
#1226500
Minns inte om det var SÄPOs eller andra utryckningsfordon men jag har sett Volvos med två uttag, en för batteriladdare och en för motorvärmare. Eller menar ni att det går att ha motorvärmare, kupéuttag OCH batteriladdare på ett och samma uttag? Klarar ett och samma uttag det?
Användarvisningsbild
av drbrain
#1226516
Schmoyoho skrev:Minns inte om det var SÄPOs eller andra utryckningsfordon men jag har sett Volvos med två uttag, en för batteriladdare och en för motorvärmare. Eller menar ni att det går att ha motorvärmare, kupéuttag OCH batteriladdare på ett och samma uttag? Klarar ett och samma uttag det?
Calix har ju det så iaf.. Att du tar allt från samma kontakt.
Känns ju lite jobbigt om man ska komma ihåg två kablar :)
#1226519
Schmoyoho skrev:Minns inte om det var SÄPOs eller andra utryckningsfordon men jag har sett Volvos med två uttag, en för batteriladdare och en för motorvärmare. Eller menar ni att det går att ha motorvärmare, kupéuttag OCH batteriladdare på ett och samma uttag? Klarar ett och samma uttag det?

Yes, det är samma uttag, den som är på bilden högre upp. funkar klockrent
av dannesk
#1226561
Rådlös skrev:Njaaaääee, den sitter ju i stänkskärmen! Inte i kofångaren. Du ser framhjulet till höger på bilden.
Jag förutsätter att du driver och vet vart fronten sitter på bilen. Den sitter i främre stötfångarbeklädnaden (svepet) på sidan, kofångaren även kallad i folkmun.
https://www.bildelsbasen.se/se-sv/Volvo ... -39883155/
#1226722
Schmoyoho skrev:Minns inte om det var SÄPOs eller andra utryckningsfordon men jag har sett Volvos med två uttag, en för batteriladdare och en för motorvärmare. Eller menar ni att det går att ha motorvärmare, kupéuttag OCH batteriladdare på ett och samma uttag? Klarar ett och samma uttag det?
Naturligtvis går det. Jag har de i min bil allihopa , motorvärmare ,kupeuttag och batteriladdare allt monterade av Volvo med original tillbehör som är EXAKT samma som Calix.

Dessutom är min bil diesel med dieselvärmare och därför var man tvungen att montera intagskontakten på grillen istället för skärmkanten.
av dannesk
#1226762
Måste vara bättre med separat snabbkontakt monterat på batteriet för inkoppling av laddare annars så måste man låta kupé & motorvärmare gå samtidigt som man vill ladda typ över natten. På min V70 så lät jag m & K värmaren gå på timer på stolpen och Ctek-laddaren på konstant ström på separat uttag.
av glock40sw
#1226838
dannesk skrev:Måste vara bättre med separat snabbkontakt monterat på batteriet för inkoppling av laddare annars så måste man låta kupé & motorvärmare gå samtidigt som man vill ladda typ över natten. På min V70 så lät jag m & K värmaren gå på timer på stolpen och Ctek-laddaren på konstant ström på separat uttag.
Om du har behov att ladda batteriet över natten ska du göra så.

Eftersom jag är lite lat ordnade jag för många år sedan så att när jag parkerar bilen i carporten kopplar jag värmarkabeln i vägguttaget.
Sen kan jag strömsätta uttaget från inomhus antingen med timer eller manuelt med tryckknappen ,och då har jag varm bil och underhållsladdade batteriet när jag åker i väg.
Den 5A Calix laddaren räcker för att underhållsladda batteriet under tiden det behövs att värma upp bilen.
Användarvisningsbild
av StefanN
#1226854
glock40sw skrev:
Schmoyoho skrev:Minns inte om det var SÄPOs eller andra utryckningsfordon men jag har sett Volvos med två uttag, en för batteriladdare och en för motorvärmare. Eller menar ni att det går att ha motorvärmare, kupéuttag OCH batteriladdare på ett och samma uttag? Klarar ett och samma uttag det?

Dessutom är min bil diesel med dieselvärmare och därför var man tvungen att montera intagskontakten på grillen istället för skärmkanten.
Sitter inte dieselvärmarna på höger sida som i bensinare?

Jag har då en v70 från 2001 2,4t med[…]

Givare i kylaren hoppar ur

Kan det vara så enkelt att ringen som ska t&[…]

Härligt snabbt agerat!

Felmeddelande på antisladd

Hej! Börja med att kolla att någon ce[…]