Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av the_dolph
#1190842
Ska bli intressant att se hur pass mkt skillnad det blir vid ex omkörning. Har manuell låda.
av Nurnoj
#1191926
the_dolph skrev:Nu har jag fått polestars mjukvara installerad i bilen :)
Nå? Hur blev det? Någon skillnad? Jag har själv en '16 med manuell och d4 och har funderat på Polestar. Men de flesta har ju automat, så det vore spännande att höra hur du upplever skillnaden i motorkaraktär i och med att din och min låda inte påverkas av mjukvaran.
#1191930
Jag upplever det som jag har tillgång till mer effekt under längre tid på växlarna. Drar även fint på femman och sexan i motorvägsfart. Tidigare upplevde jag omkörningar rätt sega om jag låg i 70-80 km/h, nu drar det på bättre.
#1191934
the_dolph skrev:Jag upplever det som jag har tillgång till mer effekt under längre tid på växlarna. Drar även fint på femman och sexan i motorvägsfart. Tidigare upplevde jag omkörningar rätt sega om jag låg i 70-80 km/h, nu drar det på bättre.
Men med handen på hjärtat - upplever du det som "prisvärt"? Man kan ju aldrig få för många hk och nm...
#1191949
Nurnoj skrev:
the_dolph skrev:Jag upplever det som jag har tillgång till mer effekt under längre tid på växlarna. Drar även fint på femman och sexan i motorvägsfart. Tidigare upplevde jag omkörningar rätt sega om jag låg i 70-80 km/h, nu drar det på bättre.
Men med handen på hjärtat - upplever du det som "prisvärt"? Man kan ju aldrig få för många hk och nm...
Du önskar verkligen att bli lurad, vad fan skall han svara tror du "nej fy fan va dyrt för ngt som jag inte märker efter en vecka". utan svaret bli Fan va bra och prisvärt...

Kraft är som knark du blir aldrig nöjd, du vill bara ha mer och mer och mer...


Men på din fråga så kommer han att svar Jo för fan skitnöjd! och det är han säkert, som han skriver "upplever det som om jag har mer kraft" djävligt ärligt.

Hojhoj. Min nyfikenhet får mig att frå[…]

Hajsan. Det som styr skyltavläsningen(TSI) sa[…]

Hej Jag har en v70 MY 2011. Jag har märkt at[…]

Det låter som att temperaturgivaren inte ski[…]