Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av ~Kalle~
#1181496
MurreR skrev:
Att se till att torkaren alltid är lös vintertid är nog en utopi ingen, åtminstone norr om Gävle, kan efterleva. Lever/bor man där det snöar och regnar om vartannat på vintern så fryser torkaren fast efter några kilometer igen. Bara nu i vintras kan jag räkna minst 5 dagar där det var 7-10 minusgrader och ändå regnade. Torkaren där bak mår inte så bra i dessa fall och det gör ont i själen när den hoppar igång oförutsett.
Precis. Här är också ett exempel då det känns onödigt att bakrutetorkaren startar automatiskt :wink:
snörök.jpg
snörök.jpg (234.18 KiB) Visad 425 gånger
#1181503
Verkar jobbigt. Jag har hittills inte varit ute i väglag där inte torkaren tagit bort sån snö efterhand. Men jag startar ju den manuellt när det går framåt, förstås.
#1181517
~Kalle~ skrev:
MurreR skrev:
Att se till att torkaren alltid är lös vintertid är nog en utopi ingen, åtminstone norr om Gävle, kan efterleva. Lever/bor man där det snöar och regnar om vartannat på vintern så fryser torkaren fast efter några kilometer igen. Bara nu i vintras kan jag räkna minst 5 dagar där det var 7-10 minusgrader och ändå regnade. Torkaren där bak mår inte så bra i dessa fall och det gör ont i själen när den hoppar igång oförutsett.
Precis. Här är också ett exempel då det känns onödigt att bakrutetorkaren startar automatiskt :wink:
snörök.jpg
Den bilden tarvar att bakrutetorkaren gör några intervallslag även vid färd framåt då föraren inte verkar klara det själv.
#1181540
oldtimersmc skrev:
~Kalle~ skrev:
MurreR skrev:
Att se till att torkaren alltid är lös vintertid är nog en utopi ingen, åtminstone norr om Gävle, kan efterleva. Lever/bor man där det snöar och regnar om vartannat på vintern så fryser torkaren fast efter några kilometer igen. Bara nu i vintras kan jag räkna minst 5 dagar där det var 7-10 minusgrader och ändå regnade. Torkaren där bak mår inte så bra i dessa fall och det gör ont i själen när den hoppar igång oförutsett.
Precis. Här är också ett exempel då det känns onödigt att bakrutetorkaren startar automatiskt :wink:
snörök.jpg
Den bilden tarvar att bakrutetorkaren gör några intervallslag även vid färd framåt då föraren inte verkar klara det själv.
Varför ska jag nöta bladet mot en torr ruta, där gummit är stelt av kylan?
Låt mig styra!
Likaså som hände för någon dag sedan.
Bakrutan är snustorr och dammig av stendamm. Jag backar och torkaren går igång......
Värdelöst.
#1181557
Xanthopteryx skrev:
apersson850 skrev:För att peta bort snön, förstås.
Varför? Sliter på torkarblad ock ruta. Man får ju köra den konstant i vissa väder annars.
För att du inte klarade av att stanna och ta bort snön så klart.

Men hur klarar folk att ens köra sina bilar, sliter ju på bra många fler och dyrare delar än torkarblad och ruta. :wink:
#1181563
Micce1980 skrev:
Xanthopteryx skrev:
apersson850 skrev:För att peta bort snön, förstås.
Varför? Sliter på torkarblad ock ruta. Man får ju köra den konstant i vissa väder annars.
För att du inte klarade av att stanna och ta bort snön så klart.

Men hur klarar folk att ens köra sina bilar, sliter ju på bra många fler och dyrare delar än torkarblad och ruta. :wink:
Ja g körde. Rutan geggar igen fullständigt, men jag har sidobackspeglar så jag ser bakåt ändå.
Inte fasiken stannar jag fem gånger på väg till jobbet för att ta bort snö och is?
Likaså om det snöat, töat och frusit så det är en tjock kaka is och snö bak. Jag står verkligen inte och slår mig igenom det på morgonen när jag åker. Borsta det som är löst, resten ordnar sig med tiden.
Men så går den jävla armen igång fastän jag inte vill, och bryter sönder sig eller gummit, eller repar sönder glaset på grund av allt grusdamm som samlats till exempel sommartid (eller vintertid, från alla uppgivna partiklar).
Självklart sliter det at köra men jag försöker minimera slitaget genom att inta köpa full fart off road, inte bränna ner in djupt potthål i 110, inte torka av grus och skräp från lacken med en torr svamp, och så vidare.
Så låg mig få stänga at automatiken Bank. Den gör mig ingen nytta. Jag är kompetent att själv välja När jag vill torka.
av monza
#1181598
Apropå "cleansweep" kommer här ett slight case of off topic:
-På 80-talet, närmare bestämt 1987 pröjsade man rejält med pengar för att slippa modellbeteckning på ens nya bil. Range Rover kunde även fås "nedlackad", mud style.

De var tider de.

Ursäkta avvikelse från ämnet. :)
  • 1
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
Nytt avgasrör B234F

Behövde inte dom grejerna som var slut p&arin[…]

Jeg opplever at jeg kan se ting når jeg rygg[…]

Hej Har en v70 från 2001 och har fått[…]

Vi som beställt EX90

Vilka konkurrenter är det?