Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av MickeO
#1174607
Derank skrev:Och hur ofta förekommer det tror du? Min gamla v70 2.4t kördes rätt in i ett träd så den vek sig på mitten. Fort gick det ingen vet hur fort. Vad skulle få ett försäkringsbolag att misstänka att en standardbil är chippad? Och vad har det med saken att göra om jag kör 200km rätt in i en bergvägg med el utan chip?

Det är nått folk har fått gör sig att bolagen kollar trim. Jag känner till ett fall de senaste 20åren.
Eftersom försäkringsbolagen gör vad dom kan för att hitta kryphål och slippa betala ut ersättning. Jag har dock inte hört talas om något fall där det faktiskt har hänt.
#1175878
Då var det optimerat med mjukvaran från Polestar :D
Det lilla som jag har hunnit testa den från verkstaden och hem märkte jag såklart att bilen har blivit mycket piggare.
Skall bli roligt att dra iväg med husvagnen i sommar :D
Användarvisningsbild
av snepo
#1175953
Schmoyoho skrev:
apersson850 skrev:Om det är värt pengarna kan bara du avgöra. Vad ska du ha det till? 200 hk räcker för att åka otillåtet fort i Sverige var som helst.
Har glömt vad det är man säger men... "vägen dit är halva resan"? Viktigare att kunna komma upp i fart snabbt än att köra fort. Personligen gillar jag att ha mycket effekt för att det är skönt att vet att det finns där vid behov, t.ex dåliga påfarter, smidigt att kunna göra omkörningar på halvgas utan att söla.

Tycker 50 hk och 70 Nm för 6900 kr låter som bra valuta för pengarna iallafall. Polestar brukade ha grafer över hk/Nm före/efter optimering. De är borttagna nu men kolla om du kan googla upp en sån så får du se lite hur skillnaden ser ut, om det är mer vrid i hela registret eller bara på toppen.

Edit: någon som vet varför det finns olika 2,5T:or? FT får 200->258 hk, 2,5T får 200->250. Sen får vissa 2,5T 210 hk ->240?
Aldrig fel med mer effekt. Man måste ju inte köra som en biltjuv,bara för att man chippat bilen. Men bra att ha ibland
#1199928
Uppdaterar mitt inlägg efter att ha kört Polestar i ca 4 månader nu.
Vid normal körning så dricker bilen lika mycket soppa som innan, ibland lite mindre då jag kan ligga på en högre växel utan att bilen känns slö.
Att dra husvagnen var helt OK innan med 200HK under huven, men med 250HK och mera vrid så är den en helt fantastisk dragare, man känner inte att man har husvagnen på kroken :D
Omkörningar på motorväg går också rasande fort och man måste vara observant när man trycker på, från 110-160 km/h går ruskigt snabbt.
Enda nackdelen är att nu har man vant sig och vill ha lite mera :D
Summeringen är att jag är 110% nöjd med Polestar optimeringen, nästa Volvo blir också med Polestar :D
Överhettad passat b5

Hjälp! Köpte min Passat 1.8t -99 fö[…]

Hej! Jag köpte en v70n 2,4d från 07 ida[…]

VO31319563 kostade 2241 den 15/9-2017 när j[…]

Däckslitage insidan.

Hjulinställning är enda utvägen.