av andersuw - tis 25 apr 2017, 18:14
- tis 25 apr 2017, 18:14
#1168647
apersson850 skrev:Tanken att fortåka på motorväg tycker jag du kan lägga ner. Visst går det, men det är inget inspirerande. Den här bilen har attityden "Jaså, ska det åkas undan nu? Suck, ja, okej då, då ökar jag väl farten, då..." Polestar gör däremot skillnad gentemot vanlig 215 hk när man drar stora släp, exempelvis. Det finns inget annat än Polestar som är lagligt, om du har sådana betänkligheter.Ja det är intressant hur bilar har en förmåga att tala om vad de vill. Vad du säger om din 854 T5 stämmer också hundraprocentigt på min 855 T5. :D Kunde vara väldigt kul när asfalten låg slät som ett salongsgolv och man hade verklig lust att köra. När å andra sidan så inte var fallet, och det var ju rätt ofta, var det mindre kul. Fjädringskomforten, i alla fall på min, lämnade rätt mycket i övrigt att önska. Sammantaget föredrar jag helt klart de lite mer sävligt inställda efterföljare min 855:a fick (V70 T5 -02, V70 D4 -15) som mer inbjuder till att bekvämt glida fram i lagom tempo. :D
Det var något helt annat när jag hade 854 Turbo. Såg också ut som en familjebil, men den bilen var helt annorlunda att åka fort med. Så fort man tittade åt gaspedalen till kunde man nästa höra bilen "Ska vi? Ska vi? Nu? Fortare? Jag är med!"
Nuvarande Volvo: V70 T5 -02 Geartronic; V70 D4 -15 Geartronic
Tidigare Volvo: 145 DL -72 B20D man; 245 DL -75 B21A man; 745 GL -87 B230F man; 855 T5 -94 aut
Tidigare övriga: Saab 99 -71 1,7 man; Volkswagenbuss T1 -66 man; Cadillac Coupe de Ville -75 aut
Tidigare Volvo: 145 DL -72 B20D man; 245 DL -75 B21A man; 745 GL -87 B230F man; 855 T5 -94 aut
Tidigare övriga: Saab 99 -71 1,7 man; Volkswagenbuss T1 -66 man; Cadillac Coupe de Ville -75 aut