Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av apersson850
#1157856
Fungerade det innan du bytte kompressor? Eller varför byttes den?
Min AC lade av när en kabel skavdes sönder under batterihyllan. Den matade bland annat magnetkopplingen till kompressorn.
av Truckdoktor
#1157871
Kompressorkoppling rasade 500mil efter rembyte i höstas... Bytt ut hela kompressorn förre vecka.

Skickat från min SM-G930F via Tapatalk
av Truckdoktor
#1157895
Ang. tryck: Fylltryck finns, men det uppstår inget tryckskillnad mellan det 2 provanslutningar... Han fyllde i 800g enl. Volvohandlarens rekommendation...

Skickat från min SM-G930F via Tapatalk
av Gelis
#1157914
Det blir ingen skillnad mellan låg resp.högtrycksport om inte kompressorn slår till efter fyllning. Då du skriver att det var en kyltekniker som fyllde så då tar jag för givet att vaccumpumpning skett.
Börja med att ta bort elanslutningen till magnettillslaget och mät i pluggen om du har 12 volt när reglaget står på max kyla. Finns ingen spänning så blir det att söka sig bakåt i systemet ( ev. någon säkring efter ditt haveri). Finns det spänning så ligger troligtvis felet i kompressorn, eller spänningsfall i kablaget.
Användarvisningsbild
av apersson850
#1162365
Det råkade jag ut för när en kabel gnagts av under batterihyllan. Då gick säkringen till bland annat kompressorkopplingen.
Bältesvarnare

Är väl bara på passagerarsäte[…]

Just det, tillägg… Kollade EGR bö[…]

Brainys V60

Hej. Ni som känner mig från för[…]

Vi som beställt nya XC60

När beställde du? Jag lade f&o[…]