Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Schmoyoho
#1150348
Är väl samma sak, bara att det inte hette inscription då? De perforerade stolarna har väl alltid haft det bästa lädret, för det är väl inget "vanligt" soverign hide-läder på dessa?
Användarvisningsbild
av StefanN
#1150358
Nej, det är olika. Inte samma sömmar bla.Inscription har alltid hetat det oavsett årsmodell.
Ventilerade säten heter till V70 tex E200 för grå och Inscription heter EG01. Sovereign Hide heter E400. Vanligt simpelt läder heter E100.
av Schmoyoho
#1150557
Samma läderkvalitet och känsla menade jag. Ventilerade stolar, ja. Men är lädret samma som i en inscription eller är det samma läder som till standardsätena? Eller soverign hide?

Är inte inscription ett ganska nytt påfund förresten? Står det inscription istället för Volvo på dina instegslister? För jag minns att det inte stod inscription på dina nackstöd. Annars räknar jag de annorlunda sömmarna till att man bara ville särskilja inscription från "vanliga" sätena på senare år, med nackstöden och (kant?-)sömmarna och sånt.
av Rackarn
#1150771
StefanN skrev:Volvo skriver att Inscriptionlädret kommer från Bridge on Weir, Scotland.
Mina fotsteg.
Bild
Ska eller kan Inscription-texten lysa?
av Schmoyoho
#1152166
Någon som har någon uppfattning om vad en XC70 T6 2014 kan vara värd idag? 6000 mil, saknar p-sensorer fram, backkamera, RSE och navigation. I övrigt fullutrustad, ljus inscription-klädsel. Finns bara 2st 2010:or att jämföra med. Någon som minns vad tidigare faceliftade T6:or gått för, cirkus?
Användarvisningsbild
av StefanN
#1152556
Den är ju för dyr istället, den borde ju va på knappt 200. Kompisen gav drygt 300 för sin -13 för 1.5 år sen med Polestar och normal utrustning. Svårt när det är så få objekt ute att få vettig statistik men en -14 idag skulle jag tycka ligger i det spannet 290-310 beroende på skick och utrustning.
  • 1
  • 65
  • 66
  • 67
  • 68
  • 69
  • 148
Service

Vet brorsan skulle ha storservice på sin XC6[…]

Felkodsläsare vida

Enheten du söker kallas DICE och finns p&arin[…]

Lägg gärna ut en bild från samma v[…]

Vi som beställt EX90

Vilka konkurrenter är det? Som jag ser de[…]