Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Croix
#1142247
Hej!

Verkar som att jag råka spränga både VF & HB högtalare. Finns dessa att köpa nya då Dynaudio gick i KK eller är det bildelsbasen som gäller?

Ifall jag kör på sistnämnda, hur vet jag att det är "rätt" högtalare? Har största ljudpaketet så vill helst ha dem som spelar bäst.

Mvh
Användarvisningsbild
av EjS
#1142319
Dynaudio köptes delvist av en kinesisk ägare. De levar bra och jobbar på här i Danmark. Tror det var oem kontrakten i automotive slog ihjäl dom - de kontrakten är väldigt tuffa.

Försök ring till Rene Rönning +45 8652 3411 - bara prata engelska om det inte går på skandinaviska.


Sent from my iPhone using Tapatalk
av Schmoyoho
#1142403
Senast jag kollade bildelsbasen för ca en månad sen var bashögtalarna helslut. Kanske är populära att eftermontera, eller så har fler än jag haft problem med att de lagt av pga dåliga lödningar.
av Daniel73
#1142505
Finns dom alltså inte som reservdel hos volvo?
av Schmoyoho
#1142563
För 1,5 år sedan gjorde de åtminstone det så det gör de säkert, tyvärr är nypriset cirka 2200 kr/st om jag minns rätt och jag kan inte tycka de är /så/ pass mycket bättre än om du köper två beg. högtalare från valfri annan Premium Sound-config. Om du orkar borra lite fler popnitar kan du ju sätta de två högtalarna bak istället och sätta dynaudio-högtalarna fram istället. Kostar ca 900 kr/st på skroten tror jag.

Det är heller inte alltför ovanligt att […]

Bakfjädrar.

Kolla Skandix i Tyskland också, sök p&a[…]

Ser ut att komma från det lilla hålet […]

Din LMM (MAF) är bytt och den är fel ti[…]