Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1088560
Knappade in Löttorp på Öland i GPSen idag, Volvo RTI -09. Skamligt att Volvo inte uppdaterar kartan längre...

Bild

Hoppas det syns på bilden, annars kan jag meddela att den ville att jag skulle ta båten till Gotland, sen båten till Oskarshamn. Därifrån var tydligen bron bästa vägen till Norra Öland....


Skickat från min iPhone med Tapatalk
#1088563
Japp, kör ju självklart med den. Tycker dock att det är riktigt dåligt att sluta uppdatera kartan efter 5 år. GPS är ju ett rätt dyrt tillbehör för att vara värdelöst efter 5 år... Dessutom så kapade jag ju drygt 2 timmar på resan när jag valde bort färjor, som trots det visade 2 timmar längre restid på samma sträcka jämfört med Google Maps i mobilen, så man undrar ju hur dåligt Volvo lyckats med programmeringen av RTIn från början....


Skickat från min iPhone med Tapatalk
#1088577
Hade valt snabbaste vägen. Fick ändå vägen över Gotland, som är både långsammare och längre. För att inte tala om hur korkat det är att ta 2 färjor istället för en kortare och snabbare bilväg. Ser ingen som helst logik i det


Skickat från min iPhone med Tapatalk
#1088581
Jag har senaste kartan i, tror den är från 2013. Sitter en DVD-spelare i skuffen med en skiva i konstant. Känns ju lite tråkigt med 3 år gamla kartor. Nåja, mina semesterplaner innefattar att försöka byta ut skärmen till en annan som jag kan köra HDMI från iPhone på, så förhoppningsvis ska det gå att köra Google maps på den


Skickat från min iPhone med Tapatalk
#1088585
Då borde den verkligen inte ha valt vägen över Stockholm! Närmaste och snabbaste vägen från Västerås är ju Katrineholm-Norrköping och sen vidare. Rutten som GPSen valde var 10 mil längre och 4 timmar långsammare än den rutt Google Maps valde. När jag valde "undvik färjor" så kapades nästan 3 timmar och 10 mil på rutten. Men om någon annan har samma modell och testan att slå in Löttorp (utan att välja bort färjor) så vore det intressant att se om fler får lika uselt resultat...


Skickat från min iPhone med Tapatalk
#1088588
Jag provade för skojs skull hur min bil gör. Den är ju likadan, bara från 2012. Fick rutten från Västerås via Kungsör, Katrineholm, Norrköping och Kalmar till Löttorp. Känns som något jag själv kunde kommit fram till.
Nu är det ju ett nyare system som kom då, med alla kartorna inlästa på en hårddisk. Tydligen fungerar det i alla fall bättre.
Brainys V60

Hej. Ni som känner mig från för[…]

Vi som beställt nya XC60

När beställde du? Jag lade f&o[…]

Bakfjädrar.

För min del är det lite värre. R-[…]

Alla AC-system läcker. Ofta kan det dr&oum[…]