- fre 27 maj 2016, 08:34
#1080173
Tro det eller ej, men jag kom ihåg att kolla temperaturen i pannrummet i morse. Största delen av tiden låg den på 88-89°C. Efter en idiotacceleration från stillastående var den uppe och vände på 95°C, men aldrig högre. Poängen är dock att lägre än 88°C ska den inte gå. Det där är ren fysik i en motor, och inte något som är olika för olika modeller. Det kan däremot skilja lite beroende på var givaren sitter, men jag vill påstå att om den bara är 80°C går den för kallt.
Mitt prov var ju nu alltså med husvagn efter, med en snittförbrukning på närmare 1,3 l/mil. Men jag vet sen tidigare att den ligger inte under 88°C med bara bilen heller. Det får vara i en lång nedförsbacke eller nåt liknande i så fall.
Mitt prov var ju nu alltså med husvagn efter, med en snittförbrukning på närmare 1,3 l/mil. Men jag vet sen tidigare att den ligger inte under 88°C med bara bilen heller. Det får vara i en lång nedförsbacke eller nåt liknande i så fall.
Senast redigerad av 1 apersson850, redigerad totalt 0 gånger.
Anders, XC70 D5 AWD 2012.