Forum för ekonomiska frågor som rör volvoägandet, t.ex. försäkringar, garantier, trygghet, verkstäder, lån et.c.

Moderator: Moderatorer

av slippy
#102355
Luthor skrev:
slippy skrev:26år i Stockholm, helförsäkrad bil för drygt 3000:-
:shock:
Du menar väl halvförsäkrad... 8)
Nej helförsäkrad, vagnskadegaranti + halvförsäkring = helförsäkrad.
av Luthor
#102378
slippy skrev:
Luthor skrev:
slippy skrev:26år i Stockholm, helförsäkrad bil för drygt 3000:-
:shock:
Du menar väl halvförsäkrad... 8)
Nej helförsäkrad, vagnskadegaranti + halvförsäkring = helförsäkrad.
Hmm, varför har du då skrivit i ditt första inlägg att du bara har halvförsäkring? En annan undran, eftersom du har en -06:a så har du väl nybilsgaranti kvar, varför har du i så fall bilen helförsäkrad? Du måste ha grymma kontakter hos Trygg Hansa om du lyckas helförsäkra din bil för dryga 3000 kr/år när du bor i där du gör.
av Rolf S
#102464
Model: Volvo 940 Turbo+ -91
Bolag: Folksam
Typ: Helförsäkring
Körsträcka: 1000 mil
Bonusklass: 7
Ålder: 28
Hemort: Njutånger

Årspremie: 3766 kr
Senast redigerad av 1 Rolf S, redigerad totalt 0 gånger.
av slippy
#102471
Luthor skrev:
slippy skrev:
Luthor skrev: Du menar väl halvförsäkrad... 8)
Nej helförsäkrad, vagnskadegaranti + halvförsäkring = helförsäkrad.
Hmm, varför har du då skrivit i ditt första inlägg att du bara har halvförsäkring? En annan undran, eftersom du har en -06:a så har du väl nybilsgaranti kvar, varför har du i så fall bilen helförsäkrad? Du måste ha grymma kontakter hos Trygg Hansa om du lyckas helförsäkra din bil för dryga 3000 kr/år när du bor i där du gör.

Det är ju det jag menar,
jag har bara tecknat halvförsäkring hos trygghansa efterssom den är ny.
Vagnskadegarantin bjussar volvo på alltså är bilen helförsäkrad men till kostnad av en halvförsäkring.
:)
av Luthor
#102479
slippy skrev:
Luthor skrev:
slippy skrev: Nej helförsäkrad, vagnskadegaranti + halvförsäkring = helförsäkrad.
Hmm, varför har du då skrivit i ditt första inlägg att du bara har halvförsäkring? En annan undran, eftersom du har en -06:a så har du väl nybilsgaranti kvar, varför har du i så fall bilen helförsäkrad? Du måste ha grymma kontakter hos Trygg Hansa om du lyckas helförsäkra din bil för dryga 3000 kr/år när du bor i där du gör.

Det är ju det jag menar,
jag har bara tecknat halvförsäkring hos trygghansa efterssom den är ny.
Vagnskadegarantin bjussar volvo på alltså är bilen helförsäkrad men till kostnad av en halvförsäkring.
:)
Jo, stämmer ju visserligen... Men när någon säger att bilen är helförsäkrad så antar nog 99% att bilen är helförsäkrad hos ett försäkringsbolag, inte att man egentligen menar att bilen är halvförsäkrad hos bolaget och att det är vagnskadegarantin man också syftar på... Så det kan bli när man "pratar" om två olika saker... :???:
av slippy
#102608
Luthor skrev: Jo, stämmer ju visserligen... Men när någon säger att bilen är helförsäkrad så antar nog 99% att bilen är helförsäkrad hos ett försäkringsbolag, inte att man egentligen menar att bilen är halvförsäkrad hos bolaget och att det är vagnskadegarantin man också syftar på... Så det kan bli när man "pratar" om två olika saker... :???:
Jag tolkar denna tråd som att de som står efter typ av försäkring är vilken försäkring man har tecknat hos bolaget och betalar för, i mitt fall halvförsäkring.

Att jag sedan skrev raden om helförsäkrad borde 99% kunna räkna ut med tanke på att jag faktist skrev halvförsäkrad hos trygghansa och årsmodell 2006.

Du har ju antagligen inte tecknad helförsäkring hos ditt försäkringsbolag utan igentligen betalar du 4300 för halvförsäkring, rätt ?
av Luthor
#102636
slippy skrev:
Luthor skrev: Jo, stämmer ju visserligen... Men när någon säger att bilen är helförsäkrad så antar nog 99% att bilen är helförsäkrad hos ett försäkringsbolag, inte att man egentligen menar att bilen är halvförsäkrad hos bolaget och att det är vagnskadegarantin man också syftar på... Så det kan bli när man "pratar" om två olika saker... :???:
Du har ju antagligen inte tecknad helförsäkring hos ditt försäkringsbolag utan igentligen betalar du 4300 för halvförsäkring, rätt ?
Nej, nybilsgarantin gick ut 2007-04-24 så jag har en helförsäkring hos mitt försäkringsbolag... Jag tror vi kan lägga ner den här diskussionen, vi missuppfattade helt enkelt varandra...
Användarvisningsbild
av tracker
#111493
Modell: S80, 2.5T MY 2004
Bolag: Aktsam
Typ: Helförsäkring
Körsträcka: 1000 mil
Bonusklass: 10
Självrisk: 3000
Ålder: 44
Försäkringsort: Örebro, villa, parkerar på egen tomt

Årspremie: trafik :1702 (Före 1/7)
Halv : 477
Vagnskada:1674
x-tra/djurkoll/hyr: 208
Totalt:4061
_________________
Användarvisningsbild
av mr.konsum
#118718
Model: Volvo V70 GLT -98
Bolag: Volvia
Typ: Helförsäkring
Körsträcka: Upp till 1500 mil
Bonusklass: 7 och 2 skadefria Volviaår
Ålder: 24 år
Hemort: Ljungsarp

Årspremie: 6972 kr

Tillägg:Djurkollision (96 kr)
Användarvisningsbild
av Nexus
#118749
Model: Volvo V70 2,5t-99
Bolag: Volvia
Typ: Helförsäkring
Körsträcka: max 1500 mil
Bonusklass: 7 och 1 skadefritt Volviaår
Ålder: 29 år
Hemort: Eskilstuna

*EDIT*
Justerar lite p g a nytt avtals år :D

Årspremie: 6204 (ink tillägg)
Månadspremie 517kr,varav premieskatt 44kr :evil:
Tillägg: Djurkollision (96 kr)
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 17
Byta Mätarhus v70 2005

Hej alla. Jag har en fråga som jag undrar […]

Givare i kylaren hoppar ur

Alla sätt är bra, utom dom dåliga.[…]

Jag har då en v70 från 2001 2,4t med[…]

Härligt snabbt agerat!