Forum för ekonomiska frågor som rör volvoägandet, t.ex. försäkringar, garantier, trygghet, verkstäder, lån et.c.

Moderator: Moderatorer

#378528
vi har en andrabil som blivit påbackad av en lastbil från Arla och hela bakpartiet på bilen är kvaddad..

så den går ju naturligtvis inte att använda..

jag ringde till lastbilens försäkringsbolag och dom säger att hyrbil går på MIN försäkring och det får jag betala själv!?!?!

är det verkligen så?? lastbilen har länsförsäkringar...

så ska JAG behöva lägga ut pengar för att dom backar på min bil och jag inte kan använda den???
Användarvisningsbild
av Funk
#378575
Ja, i princip är det så. Dock kan skadeståndsmässiga regler ge dig rätten om du måste ha bil för att t.ex jobba..
Ring ditt eget bolag och påtala om du måste ha bil så dom kan ta det från det andra bolaget.

/Thomas
#378601
Prata alltid med ditt eget försäkringsbolag. Du är ju kund hos dom. Motpartens bolag har inget intresse att argumentera ärendet med dig.

Klart som korvspad att du får lägga ut pengar för hyrbilen till saken är utredd och klar.
Utan att beskylla dig, så kan ju motparten säga att du backat eller kört på honom.

Vänta till utredningen är klar innan du "gapar" för mycket.
av Robbinb
#378746
camaro69 skrev:Prata alltid med ditt eget försäkringsbolag. Du är ju kund hos dom. Motpartens bolag har inget intresse att argumentera ärendet med dig.

Klart som korvspad att du får lägga ut pengar för hyrbilen till saken är utredd och klar.
Utan att beskylla dig, så kan ju motparten säga att du backat eller kört på honom.

Vänta till utredningen är klar innan du "gapar" för mycket.

han har redan tagit på sig det, min bil var ju parkerad och detta var på ica´s parkering, det var rätt mycket folk där oxå. men han sa att han ska anmäla det till försäkringsbolaget på måndag. jag har redan anmält det till mitt försäkringsbolag och dom sa att han måste anmäla det till sitt för att det ska bli ett ärende så jag kan få ut hyrbilen utan att lägga några pengar..

Skulle med 99.9% säkerhet säga att bile[…]

Det som hände tidigare står beskrive[…]

Hej! Jag har tid för omprogramering på […]

Tjo! Har gett mig på att byta kondensorn oc[…]