Forum för ekonomiska frågor som rör volvoägandet, t.ex. försäkringar, garantier, trygghet, verkstäder, lån et.c.

Moderator: Moderatorer

av spiken
#369503
Volvon skall in på service Nice Price 1995kr blir 2400kr helt fel i reklamens utskick tänk på det innan ni lämnar in den på service fråga först.
Användarvisningsbild
av SvenB
#369665
spiken skrev:Volvon skall in på service Nice Price 1995kr blir 2400kr helt fel i reklamens utskick tänk på det innan ni lämnar in den på service fråga först.
Står det 1.995:- i reklamen och du uppfyller villkoren som står i reklamen, så är det 1.995:- enligt mitt förmenande.
Användarvisningsbild
av linuslinje
#369681
pekka88 skrev:Är det du menar att enligt reklamen ska en service för dig kosta 1995:- men det du fick betala var 2400:- ??
Så uppfattade jag frågan.

Vad var anledningen till denna prishöjning enligt Bilia?
av Candypig
#369719
Skulle jag råka lämna in bilen på volvo frågar jag alltid om prisuppgift innan och noterar även namnet på den jag pratat med....så man kan hänvisa till nån :roll: om det blir fel.
För övrigt använder jag oftast inte Bilia utan en mindre verkstad vid service odyl. som jag använt i 15år typ. :-)-)
Användarvisningsbild
av CarMan
#369753
som jag fatter det så har han läst i reklam att det kostar 1995:- men när han bokade så fick han prisuppgiften 2400:-
samt att han inte lämnat in bilen än.

jag ser inte fel i att det kan bli fel tryck o annat dumt, han får ju reda på rätt pris innan han bestämmer sig!
Användarvisningsbild
av emwtur
#369805
CarMan skrev: 8<jag ser inte fel i att det kan bli fel tryck o annat dumt, han får ju reda på rätt pris innan han bestämmer sig!
Förvisso - jag ser inget fel i att han blir arg heller :)

/emwtur
av RCE
#377802
Om det står 1995:- i reklamen och du har bevis på detta så är det 1995 som gäller. Såvida priset inte är uppenbart felaktigt (dvs något som man antas förstå när man ser det) eller att man ej uppfyller angivna villkor för detta pris.

Bra att veta är också att om näringsidkaren har gett ett ungefärligt pris så får det uppgivna priset inte överskridas med mer än 15 %.
Användarvisningsbild
av camaro69
#378508
Under vilka omständigheter? :roll:

Det går inte att bilda sig en objektiv uppfattning kring en kort mening som saknar bakgrundsfakta. TS vidareutveckla gärna ditt resonemang.

Som ämnesraden antyder har jag nyligen bytt s[…]

Hur nya bilar och vilken budget har du? Jag best&[…]

Ja, Brembo och Öhlins ju är ju hela grej[…]