Forum för ekonomiska frågor som rör volvoägandet, t.ex. försäkringar, garantier, trygghet, verkstäder, lån et.c.

Moderator: Moderatorer

#364469
torbjorn_75 skrev:
Ess60 skrev:felet är förmodligen där pga utslitning från hans sida.
Det var därför du fick bilen så billigt, den är begagnad.
Vill du ha en bil utan slitage köp en ny.
Jag förstår ju givetvis att bilen inte är ny och att slitage finns, men en dörr ska fungera korrekt om en bil är fullservad, endast gått ca 12500 mil och är (endast) 9 år gammal. Det är ingen skitbil från 80-talets Frankrike jag köpt. :lol:

Vad tror ni om att ta det på försäkringen om man (som jag) har Volvia? Går det? Om ja, vad kan det kosta i självrisk?
#364725
Men snälla...
Visst , tråkigt att din "nya" bil går sönder i anslutning till ditt köp men iaf, bilen har gått 12500mil, är 9 år gammal.

Man får förutsätta att tidigare ägare under alla dessa mil "slitit" på hissmekanismen då dom så oaktsamt upprepade gånger både hissat upp och ner rutan ett flertal gånger utan en tanke på efterkommande ägare, säkert har dom också onödigtvis testat "autodown" resp "up"..

Att det kan vara din sista "hissning" som krökte mekanismen är såklart inte ditt fel, utan tidigare ägare är såklart betalnings-skyldiga, du har ju faktiskt köpt en "ny" bil ??!.

Lampan i bakljuset som slocknar nästa vecka har dom såklart också slitit ut, liksom lmm som plödsligt ger felkod ....

Och tänk så många gånger som förardörren blivit öppnad och stängd.. tänk om något blivit glappt, nån kan ju ha slängt igen dörren i ren ilska (hemska tanke) och nåt kanske lossnat lite...

Vill du ha en bil som du kan klaga om skitsaker på , köp en ny bil!!!
#364807
Ess60 skrev:Vad tror ni om att ta det på försäkringen om man (som jag) har Volvia? Går det? Om ja, vad kan det kosta i självrisk?
Prova att ta ut det på försäkringen!? :lol:

Du får nog betala ur egen plånbok. En begagnad privatköpt bil har ju bara RH-garanti och den räcker ju som bekant inte så långt.
#364872
Hade du tecknat Blockets begagnatförsäkring så hade i stort sett alla fel du nämner täckts av denna så det går att köpa av privatperson och ändå få viss trygghet. Kostar runt 1000 lappen.

Men i övrigt, så nej, du kommer att få stå för felen själv. Allt du skriver är normalt slitage och det får man räkna med.
XC90 eller V90CC

Finns inte en enda nyare bensin V90 CC om jag ko[…]

Solenoiden byter man bara. Den går inte att […]

Hej! Vet att på Volvo V50 kunde man sät[…]

Det som hände tidigare står beskrivet […]