- mån 23 jun 2008, 23:12
#200340
Som en del redan sett så krockade damen för tre veckor sedan.
Jag har tidigare behövt ha kontakt med Volvia efter en olycka och det var inga problem alls så jag är nu mycket less och besviken.
Hon mår förutom av olyckan oerhört dåligt av deras sätt att agera och det gör mig förbannad.
Det har nu gått tre veckor sedan olyckan, det som händer är att handläggaren från volvia skickar ett mail där hon ber att få in en komplementering, den skickas in och det tar några dagar, sen så kommer ett till mail om att hon vill få in någonting annat. Det senaste som begärdes in var att hon skulle skriva under på att nykterhetskontrollen som gjordes vid olyckan inte gav något utslag. Ändå så krävde hon redan för två veckor sedan att få in en fullmakt på att hon får se polisutredningen där det klart och tydligt står att utandningstestet visade 0.00promille.
Jag hade uppskattat om dom istället för detta hattande i tre veckors tid hade väntat en vecka med första mailet och sen begärt in allt dom behöver så det slipper rivas upp precis hela tiden.
När jag försöker ringa till handläggaren så kommer jag bara till en datorröst som säger att anknytningen för tillfället inte finns på plats. Ingenting sägs om när hon ska gå att nå.
Så förra veckan, två veckor efter olyckan, så ringde jag till deras växel och fick äntligen prata med en människa. Det enda det samtalet gav var att dom hade inte tittat på bilen än då det var verkstans ansvar. Verkstaden dit deras bärgare kört bilen. Så jag påpekade att när jag var dit och tömde bilen så visste dom inte ens om att dom hade den inne så jag fick själv leta reda på den på området. Svaret då var bara att "ja men det ska dom veta"
Så jag bad vänligt personen att ringa till verkstaden och påminna verkstaden, det värsta som kunde hända var ju att det hamnade högre upp i högen om dom nu verkligen visste om bilen. Men skulle det ringas dit så var det minsann jag som fick göra det.
Hon garanterade även mig att det beslut som verkstaden gav var det som gällde så det slutade med att jag fick ringa till verkstaden. Som mycket riktigt inte kände till att bilen fanns på deras domäner, än mindre att dom skulle besikta den åt volvia. Men iaf så kikade dom på den i onsdags och sa att den skulle skrotas, jag fick även veta att motpartens försäkringsbolag då varit och kikat på den så jag ringde även upp dom som då sa att den bilen kommer att lösas in.
Så slutet av förra veckan gick åt till att leta ny bil. (hittade en kalasfin v50 2.5T -06)
Sent i eftermiddags så kommer det ett mail från handläggaren där hon undrar varför vi inte betalt in självrisken till verkstaden ännu så dom kunde börja laga bilen.
Ursäkta? dels så skulle väl bilen pressas och dels så har ni ju inte sagt ett ord om vållandefrågan ännu.
Så nu har det alltså gått tre veckor och vi har tydligen inte ens ett klart besked om vad som händer med bilen ännu. Ska dom nu börja laga den så lär ju inte vi ha bilen tillbaka förrän i höst. Sånt där måste ju gå snabbt så vi blir lidande så kort tid som möjligt. Gissa om jag kommer kräva mycket från stilleståndsersättningen.
Jag vet inte om det var jag som fick en förskönad bild av verkligheten senast jag behövde ha kontakt med dom så jag nu är för kräsen. Men jag anser inte att man ska hitta på nya saker dag ut och dag in som man begär att få in skriftligen via post, nog tusan borde dom vara tillräckligt rutinerade för att veta något så när från början vad som krävs. Dessutom då jag för 2.5v sedan ringde till dom för att få veta om vi missat att skicka in något eller om dom har fått allt dom behöver. Självklart kom jag ju inte fram till handläggaren utan fick prata med en annan handläggare men hon sa att allt som behövdes i ärendet fanns inskickat redan.
*suck*
/Anders
Jag har tidigare behövt ha kontakt med Volvia efter en olycka och det var inga problem alls så jag är nu mycket less och besviken.
Hon mår förutom av olyckan oerhört dåligt av deras sätt att agera och det gör mig förbannad.
Det har nu gått tre veckor sedan olyckan, det som händer är att handläggaren från volvia skickar ett mail där hon ber att få in en komplementering, den skickas in och det tar några dagar, sen så kommer ett till mail om att hon vill få in någonting annat. Det senaste som begärdes in var att hon skulle skriva under på att nykterhetskontrollen som gjordes vid olyckan inte gav något utslag. Ändå så krävde hon redan för två veckor sedan att få in en fullmakt på att hon får se polisutredningen där det klart och tydligt står att utandningstestet visade 0.00promille.
Jag hade uppskattat om dom istället för detta hattande i tre veckors tid hade väntat en vecka med första mailet och sen begärt in allt dom behöver så det slipper rivas upp precis hela tiden.
När jag försöker ringa till handläggaren så kommer jag bara till en datorröst som säger att anknytningen för tillfället inte finns på plats. Ingenting sägs om när hon ska gå att nå.
Så förra veckan, två veckor efter olyckan, så ringde jag till deras växel och fick äntligen prata med en människa. Det enda det samtalet gav var att dom hade inte tittat på bilen än då det var verkstans ansvar. Verkstaden dit deras bärgare kört bilen. Så jag påpekade att när jag var dit och tömde bilen så visste dom inte ens om att dom hade den inne så jag fick själv leta reda på den på området. Svaret då var bara att "ja men det ska dom veta"
Så jag bad vänligt personen att ringa till verkstaden och påminna verkstaden, det värsta som kunde hända var ju att det hamnade högre upp i högen om dom nu verkligen visste om bilen. Men skulle det ringas dit så var det minsann jag som fick göra det.
Hon garanterade även mig att det beslut som verkstaden gav var det som gällde så det slutade med att jag fick ringa till verkstaden. Som mycket riktigt inte kände till att bilen fanns på deras domäner, än mindre att dom skulle besikta den åt volvia. Men iaf så kikade dom på den i onsdags och sa att den skulle skrotas, jag fick även veta att motpartens försäkringsbolag då varit och kikat på den så jag ringde även upp dom som då sa att den bilen kommer att lösas in.
Så slutet av förra veckan gick åt till att leta ny bil. (hittade en kalasfin v50 2.5T -06)
Sent i eftermiddags så kommer det ett mail från handläggaren där hon undrar varför vi inte betalt in självrisken till verkstaden ännu så dom kunde börja laga bilen.
Ursäkta? dels så skulle väl bilen pressas och dels så har ni ju inte sagt ett ord om vållandefrågan ännu.
Så nu har det alltså gått tre veckor och vi har tydligen inte ens ett klart besked om vad som händer med bilen ännu. Ska dom nu börja laga den så lär ju inte vi ha bilen tillbaka förrän i höst. Sånt där måste ju gå snabbt så vi blir lidande så kort tid som möjligt. Gissa om jag kommer kräva mycket från stilleståndsersättningen.
Jag vet inte om det var jag som fick en förskönad bild av verkligheten senast jag behövde ha kontakt med dom så jag nu är för kräsen. Men jag anser inte att man ska hitta på nya saker dag ut och dag in som man begär att få in skriftligen via post, nog tusan borde dom vara tillräckligt rutinerade för att veta något så när från början vad som krävs. Dessutom då jag för 2.5v sedan ringde till dom för att få veta om vi missat att skicka in något eller om dom har fått allt dom behöver. Självklart kom jag ju inte fram till handläggaren utan fick prata med en annan handläggare men hon sa att allt som behövdes i ärendet fanns inskickat redan.
*suck*
/Anders