Forum för ekonomiska frågor som rör volvoägandet, t.ex. försäkringar, garantier, trygghet, verkstäder, lån et.c.

Moderator: Moderatorer

av Chazed
#1399752
Hej! Har bokat en bil via carnext. De erbjuder gratis hemleverans till luleå vilket var bra! De har precis skickat ett köpeavtal och vill ha förskottsbetalning på hela kostnaden före de levererar bilen! Är detta vanligt? Har någon köpt bil via carnext? Förskottsbetalning?
av frippe64
#1399774
Jag har inte hört talas om detta tidigare. Vad är det för firma, vem betalar du pengar till?
Var lämnar du bilen om det är fel på den, reklamation enl. konsumentköplagen?
av Lövet
#1399786
Chazed skrev:@frippe64, De är en del av leasplan som jag antar säljer leasplans gamla leasade bilar. Pengarna går till Leasplan enligt bankgiro/swish
Lär inte vara några konstigheter. Leaseplan är som sagt inte Nisse på Hörnet direkt. Fullt rimligt att de vill ha betalt innan de skickar hem en bil.
av Chazed
#1399793
Lövet skrev: tor 03 sep 2020, 15:36
Chazed skrev:@frippe64, De är en del av leasplan som jag antar säljer leasplans gamla leasade bilar. Pengarna går till Leasplan enligt bankgiro/swish
Lär inte vara några konstigheter. Leaseplan är som sagt inte Nisse på Hörnet direkt. Fullt rimligt att de vill ha betalt innan de skickar hem en bil.
Det låter bra! 😁
av frippe64
#1399804
Lövet skrev: tor 03 sep 2020, 15:36
Chazed skrev:@frippe64, De är en del av leasplan som jag antar säljer leasplans gamla leasade bilar. Pengarna går till Leasplan enligt bankgiro/swish
Lär inte vara några konstigheter. Leaseplan är som sagt inte Nisse på Hörnet direkt. Fullt rimligt att de vill ha betalt innan de skickar hem en bil.
Ja betalt vill dom säker ha, men betala själva vill dom inte.

Anmärkningskontroll
Kreditupplysning med viktig information.

Företaget har minst ett av följande:

Ansökan hos KFM, Anmärkning

Kontrollerat 2020-09-03

https://www.merinfo.se/foretag/LeasePla ... 1al5c-etb6


Har dom egen verkstad och rekond eller kommer bilarna direkt från leasingtagaren?
Var reklamerar man, Upplands Väsby?
av Lövet
#1399808
Chazed skrev:Tror de har samarbeta med riddermark där de fixar bilarna etc för försäljning.
Intressant med anmärkning, kan man kolla vad?
Antar det är Upplands-Väsby
Oklart om de har nåt med Riddermark att göra. Känns spontant som att de är konkurrenter. Jag skulle inte bry mig om ansökan hos KFM, det har massor av bolag. Det kan bero på en tvist med någon leverantör, sannolikt ingenting som har med en vanlig kund att göra. Sen är inte Leaseplan samma bolag som CarNext om man ska vara petig.
av frippe64
#1399820
Lövet skrev: tor 03 sep 2020, 17:40
Chazed skrev:Tror de har samarbeta med riddermark där de fixar bilarna etc för försäljning.
Intressant med anmärkning, kan man kolla vad?
Antar det är Upplands-Väsby
Oklart om de har nåt med Riddermark att göra. Känns spontant som att de är konkurrenter. Jag skulle inte bry mig om ansökan hos KFM, det har massor av bolag. Det kan bero på en tvist med någon leverantör, sannolikt ingenting som har med en vanlig kund att göra. Sen är inte Leaseplan samma bolag som CarNext om man ska vara petig.
Så vilket företag är CarNext då? Bilarna som säljs är i alla fall registrerade på LeasePlan Sverige AB.

Har haft exakt samma problem i min xc60 T8. Skall[…]

Inpassning

Står jag framför bilen, så ser h&[…]

Hej gänget. Har sökt runt överallt […]

Ja, det stämmer att det var en sådan la[…]