Forum för ekonomiska frågor som rör volvoägandet, t.ex. försäkringar, garantier, trygghet, verkstäder, lån et.c.

Moderator: Moderatorer

#1232514
I Stockholmsregionen har jag använt Bilia i Alvik och Upplands Motor i Akalla. Bägge har fungerat till belåtenhet.

XC90 har jag serviceavtal på med Bra Bil, så det blir att åka en bit. Kommer nog inte att åka till Bålsta där jag hämtade ut bilen. Där hade "någon" dragit låsskruvarna till däcken med alldeles för högt moment, gissningsvis med tryckluft och utan momentstav. Det var en alldeles för tydlig skillnad mot övriga fyra hjulskruvar som med stor sannolikhet var dragna med korrekt moment från fabrik.
#1232641
Jag delar helt din uppfattning om UM i Hammarby sjöstad. Det är det sämsta stället alla kategorier, ett riktigt skämt!

Jag har tidigare haft Bilia i Segeltorp och alltid varit nöjd där. Så länge bilen omfattas av garantin kan man ju alltid välja valfri verkstad.
#1232821
Jag fick ett samtal från Bilia i Nacka i morse. De var mycket pratsamma och tillmötesgående och jag kommer testa dem. De sade dock att om start/stopp-felet inte går på garantin kostar det 4 000 kr.

Varför skulle det inte gå på garantin? Jo, om en sten har åkt in på något ställe och saboterat funktionaliteten, eller liknande. Något jag förstås aldrig kan veta. Så jag tänker riskera detta, vill ju ha igång funktionen. Hoppas det går på garantin.
#1232824
Gnutta off topic men du är nog den första jag hör som VILL ha start/stop. :lol:
Skämt åsido, lustigt att det skulle få bekostas ur egen fika. Känns väl snarare som konstruktionsfel som gör det möjligt överhuvudtaget.
#1232871
volvoamatören skrev:Jag fick ett samtal från Bilia i Nacka i morse. De var mycket pratsamma och tillmötesgående och jag kommer testa dem. De sade dock att om start/stopp-felet inte går på garantin kostar det 4 000 kr.

Varför skulle det inte gå på garantin? Jo, om en sten har åkt in på något ställe och saboterat funktionaliteten, eller liknande. Något jag förstås aldrig kan veta. Så jag tänker riskera detta, vill ju ha igång funktionen. Hoppas det går på garantin.
Ja, det är väl en helgardering de gör på alla uppdrag baserat på tidigare erfarenheter och för att sätta rätt förväntningar. OM det inte skulle gå på garantin, t.ex. att en sten åkt in på något ställe, så hade i alla fall jag bett dem visa det.

För något år sedan eller två var det dags för första besiktningen på den XC70 jag hade då. Fick en klart oväntad tvåa på att dimljusen pekade rakt upp och tokbländade mötande trafikanter. Åkte hem och kollade serviceprotokollen från senaste servicebesöken hos Bilia Nacka (vilka skötts enligt serviceboken). Där stod svart på vitt att de kontrollerat och justerat dimljusen som en del av basservicen (det var fler än en), komplett med serviceteknikerns signatur i bläck och Bilia-stämpel. Den hade de riktigt svårt att snacka bort, kan jag säga, men likväl gjorde de samma friskrivning som för dig. "Du kan ju ha kört in i en snödriva som fått dimljusen att peka snett..." Jo, tjena. Eller så har ni bara skitit i att justera dem fast ni tagit betalt för det. Jag menade att om det är så det går till när man servar sin bil hos dem så är det nog något som allmänheten skulle vilja få kännedom om. Inget mer tjafs efter det. De rättade sina fel och tog alla kostnader inklusive ombesiktning. Annars hade jag inte åkt dit fler gånger.
#1233420
Kan starkt rekommendera Bilia nacka.

Köper alltid från Bilia nacka. Super trevliga och väldigt hjälpsamma. Får alltid bästa rabatterna där brukar gå fråga alla men affären slutar alltid hos dom. Å verkstaden har jag varit flertals gånger dom har aldrig nekat mig eller ifrågasatt mina garantiärenden.

Har dom inte tider p.g.a. full bokning tycker jag att de fortfarande värt å vänta då dom utför ett bra jobb.

Använder mig utav
Bilförsäljare Christian
Tekniker Anders Ahlfors

Polering sedan 2k lack EX: LÄNK-->https:/[…]

Felmeddelande på antisladd

Kan vara givare,krans, hjullager eller styrvinkelg[…]

Weber 32dir på en b20

Hr inte siffrorna i huvudet men någonstans s[…]

Byta Mätarhus v70 2005

OBD-tuning brukar skicka tillbaka mätarhusen […]