Forum för ekonomiska frågor som rör volvoägandet, t.ex. försäkringar, garantier, trygghet, verkstäder, lån et.c.

Moderator: Moderatorer

#1232338
Jag köpte min bil på Upplands motor i Hammarby Sjöstad. Har även valt dem som serviceverkstad men funderar nu allvarligt på att byta. Den främsta anledningen till detta är att det är stört omöjligt att få tag på servicepersonalen när jag vill boka service, boka om eller bara undrar något. De svarar inte på mail eller i telefon.

Finns det någon annan serviceverkstad i Stockholm (helst Volvo originalservice) som har bättre kundbemötande?
#1232342
Jag har sedan en 5-6 år varit på Upplands Motor i Akalla. Ligger inte så jävla bra till om man ser till kommunikationsmedel men de har på senare tid börjat med skjuts till ex Kista Centrum. Har för mig att de har lånecyklar också. Men om man håller sig till lånebil medan bilen servas så är det ju lugnt oavsett. Jag brukar sitta kvar och äta gratis frukost/lunch och jobba där medan bilen blir klar.

Jag har varit jättenöjd med snabba svar, bra bemötande och tillräcklig hjälp när jag ställt idiotfrågor om nuvarande bil. Däremot så har min vanliga PST slutat/bytt ställe (han gick på tjänsteledigt för 2 år sen och är ännu inte tillbaka) vilket är synd, det var en engagerad och pålitlig person. Hade inne bilen för koll och fix av oljeläckage för några år sen och ett par månader senare sprang vi på varann på Coop i Bromma och han frågade hur det hade gått med bilen. Jag kopplade inte alls vem han var förrän vi lite stelt sa adjö men jag menar, att han överhuvudtaget kom ihåg mig och bilens ärende. Tydligt tecken på engagemang liksom.
Min nya PST är bra han också, det måste jag ändå säga.

En vän har UM i Hammarby Sjöstad som närmsta verkstad och han är allt annat än nöjd. Nu minns jag inte om han köpte sin V60CC av just sjöstans UM (jag tror dock det) men de verkar knappt vilja kännas vid att han köpte den där. För att inte tala om alla bekymmer han haft med bilen som de bara viftar bort. Med det i åtanke så var jag försiktig när vi nu skulle beställa en V90 i Akalla, kände mig inte helt trygg med att göra en affär där då men säljaren var 10/10 och med min personliga erfarenhet av stället så blev det en deal.
Jag är såhär 6 år in väldigt nöjd med Akalla - värt att notera är att jag inte har något att jämföra med då det är det enda stället jag varit på.
#1232356
Ni är bortskämda där uppe i Stockholm, allt ska ligga "runt knuten" :lol: I bland kan det löna sig att välja en verkstad en bit bort.
#1232391
volvoamatören skrev:Jag köpte min bil på Upplands motor i Hammarby Sjöstad. Har även valt dem som serviceverkstad men funderar nu allvarligt på att byta. Den främsta anledningen till detta är att det är stört omöjligt att få tag på servicepersonalen när jag vill boka service, boka om eller bara undrar något. De svarar inte på mail eller i telefon.

Finns det någon annan serviceverkstad i Stockholm (helst Volvo originalservice) som har bättre kundbemötande?
Jag bor i HS och brukar serva mina Volvo på Bilia Nacka. Bra kommunikationer. Serviceverkstan är bra men man brukar tyvärr få dubbelkolla att priset man var överens om när man bokade är det som gäller när man lämnar in bilen på morgonen. Bilförsäljningsdelen i Nacka har alltid haft dåligt rykte men jag köper inga bilar där. De gånger jag varit i bilhallen och tittat så stämmer ryktena bra dock: totalt ointresserade säljare. Förstår inte hur de kan gå runt. Men som sagt: verkstan är bra så länge man har ögon och öron med sig.
#1232400
razorfish skrev:
volvoamatören skrev:Jag köpte min bil på Upplands motor i Hammarby Sjöstad. Har även valt dem som serviceverkstad men funderar nu allvarligt på att byta. Den främsta anledningen till detta är att det är stört omöjligt att få tag på servicepersonalen när jag vill boka service, boka om eller bara undrar något. De svarar inte på mail eller i telefon.

Finns det någon annan serviceverkstad i Stockholm (helst Volvo originalservice) som har bättre kundbemötande?
Jag bor i HS och brukar serva mina Volvo på Bilia Nacka. Bra kommunikationer. Serviceverkstan är bra men man brukar tyvärr få dubbelkolla att priset man var överens om när man bokade är det som gäller när man lämnar in bilen på morgonen. Bilförsäljningsdelen i Nacka har alltid haft dåligt rykte men jag köper inga bilar där. De gånger jag varit i bilhallen och tittat så stämmer ryktena bra dock: totalt ointresserade säljare. Förstår inte hur de kan gå runt. Men som sagt: verkstan är bra så länge man har ögon och öron med sig.
Jag håller faktiskt med dig om Bilia Nacka, tro det eller ej.
Verkstaden upplever jag numera som pålitlig och med engagerade medarbetare, medan försäljningen är under all kritik.
Killen som skruvade på en av våra företagsbilar ska därför få äran att montera Polestar Performande Chassi och dragkrok på min privata bil i nästa vecka.
Servicepriser vet jag dock inget om än, får se om det blir service här också eller om jag fortsätter serva på anläggningar 10 mil från Stockholm.
#1232443
Fullt medveten om att det är en bra verkstad i Stockholm som efterfrågas, men efter att ha provat verkstäder i Skövde, Södertälje, Eksjö, Arvidsjaur (när den fanns), Eskilstuna, Segeltorp, Täby och Upplands Väsby så har jag fastnat för Bilia i Strängnäs.
Ung, men mycket bra personlig tekniker, bra redogörelse för vad som är gjort vid varje tillfälle, kontakt på telefon under dagen då bilen är inne på service och lätt att få tid. Och, faktsikt oftast lite lägre pris än övriga.

En verkstad jag verkligen avråder ifrån är Bilia Eskilstuna, mer än odugliga. Bilia Segeltorp är jag inte heller särskilt imponerad av.

Jag har svårt att hålla med om att en […]

Weber 32dir på en b20

Denna motorn är en utbytesmotor från vo[…]

Ny krängningshämmare och länkar bak[…]

Fälgar och däck till t.ex. 850. 8,0X17 […]