Forum för ekonomiska frågor som rör volvoägandet, t.ex. försäkringar, garantier, trygghet, verkstäder, lån et.c.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av joel80
#1216968
Hyrde du som företagare har du troligen än mindre chans att få upprättelse. Då kan du inte gå via konsumentköplagen om det nu skulle finnas nått där som skulle hjälpa.

Surt som satan förstår jag.
Man skulle nästan vilja höra med en jurist om man på nått sätt kan kräva ersättning.. Typ göra rättsligt sak av det hela.

Skicka en faktura till uthyraren. ;)
Användarvisningsbild
av SvenB
#1217007
joel80 skrev: Surt som satan förstår jag.
Man skulle nästan vilja höra med en jurist om man på nått sätt kan kräva ersättning.. Typ göra rättsligt sak av det hela.
Skicka en faktura till uthyraren.
Skicka en faktura på merkostnader på grund av att uthyraren hyrde ut ett bristfälligt släp. :wink:
av mackan_
#1217117
joel80 skrev:Hyrde du som företagare har du troligen än mindre chans att få upprättelse. Då kan du inte gå via konsumentköplagen om det nu skulle finnas nått där som skulle hjälpa.

Surt som satan förstår jag.
Man skulle nästan vilja höra med en jurist om man på nått sätt kan kräva ersättning.. Typ göra rättsligt sak av det hela.

Skicka en faktura till uthyraren. ;)
Jo det är ju det som står på tur, men där åker kostnaden snabbt upp i samma belopp som självrisk+bärgning är på, så skulle vilja få input av någon sakkunnig först såklart.
Om kriget kommer...

Visst, när vägarna blir förstö[…]

Har förberett med att beställa mjuka mat[…]

På min 745-a hade socklarna till varselljus […]

2 nya sommardäck fram 2 till på plats […]