Forum för ekonomiska frågor som rör volvoägandet, t.ex. försäkringar, garantier, trygghet, verkstäder, lån et.c.

Moderator: Moderatorer

#1210633
Jag har reklamerat en fjäderbenslagring. Skickade bild på sprickan som var anledningen till reklamationen och fick ett "tillgodokvitto" som jag kunde använda vid nästa köp. Behövde inte returnera delen. Hellre tillgodokvitto och slippa returnera delen än det omaket och få pengarna tillbaka. Kändes helt ok och gick relativt smidigt.
#1223157
Det är ju knappast ett tillfälle att det allt för ofta är "slut" på den beställda delen och de skickar ett annat billigare. Skulle inte handla en pryl där o det var jag.
#1223228
Haft bekymmer med olika svenska företag med feldelar, trasiga delar.
Det har hänt

Av ca 10st ordrar via bildelaronline24 har allt varit korrekt förutom första ordern som tog 10dagar komma typ.
Efter det har det kommit på prick fjärde eller femtedagen och allt rätt, superkvalitet och skick.
Bra märken sjukt billigt ,med frakt till dörren.
Jag köper aldrig det billigaste, köper kändare märken och sluppit problem därför tror jag.

Jag har handlat mycket där senaste halvåret. 1-2 ordrar per månad minst.
Super nöjd.

Blir fler ordrar till Bildelaronline24.se för min del i allfall.
Trist vissa av er fått knas, men det får man även med svenska. Och dubbel så dyrt tyvärr

Allt utom original är samma många gånger, dom har 4-5 jätte frabriker i kina.
Olika återförsäljare väljer olika märken på kartongerna.
Sen finns det givetvis äkta märkesdelar som inte tillverkas i Kina.

Undvik köpa det billigaste.
Bussning exempelvis, köp den som är 20kr dyrare, vad är 20spänn? Då slipper ni skit.

Dom har även betygsättning, köper själv oftast delar som fått minst 9 i poäng av 10.

Glöm inte ge röst som USEL 1-2 om ni fått trasig skitdel. Då slipper andra köpa samma skit sen
#1266974
Nackdelen med betygssystemet är att dom själva måste godkänna det. Jag har gett lågt betyg på flera produkter men dessa publicerades aldrig. Jag litar mer på omdömen som ligger på externa sidor, inte deras egna.

Köpte två SKF hjullager som jag bytte i december. 3 mån/500 mil senare var den ena sidan helt slut. Då började en extremt långdragen process med garantiärende. Har chattat, mailat, pratat i telefon med dom säkert 50-60 gånger. Jag får uppfattningen att dom gör allt vad dom kan för att trötta ut kunderna så man helt enkelt skiter i det.

Först nu, 5 månader senare, när jag krävde att få ut alla uppgifter, alla chattar, all epost, alla inspelade samtal, alla noteringar osv som man har rätt till enl GDPR, först då gav dom med sig att jag hade rätt och ska nu få tillbaka pengarna.
I samma veva börjar hjullagret på andra sidan låta illa. Orkade inte med 5 månader till med nytt garantiärende, har precis bytt bil :)

Har även beställt andra delar av fabrikat som KYB, Lesjöfors, SKF mfl. Ibland har det dykt upp, ibland får man deras skitgrejer "STARK" även om man betalat för riktiga grejer. Vet inte om jag enbart fått måndagsexemplar, men samtliga produkter från STARK har fått kasserats.


Jag köper inte från Bildelar24/Autodoc längre även om dom har lägre pris. Ett hjullager som kostar hälften mot Sverige är inte mer prisvärd om den bara håller 500-1000 mil
#1267566
Efter en del "bråk" jag hade med dom angående en framskärm som skadats i transporten (inte deras eget fel, men dom har anlitat transportören) där dom först bara ville ge en liten ersättning, vilket bara ska vara sista utvägen om det inte går att lösa på annat sätt (tack EU :P) , så kommer jag nog på sin höjd beställa kupéfilter och liknande därifrån.

Lite roligt var dock att jag mer eller mindre ignorerade deras stigande ersättning, tills dom sa "ok, vi skickar en ny, behåll den gamla". Så dom tvingade sig själva till det egentligen :P
#1267964
Fick hem senaste laddningen med reservdelar i går därifrån, vattenkylare, kamremssats, 2st framfjädrar, 2st kupéfilter och allt var i sin ordning så som jag beställt det och bra paketerat precis som vanligt. Har endast varit med om en sak som de bytt ut och det var ett oljefilter för nåt år sedan.
#1273057
Jag har haft större problem med svenska leverantörer... Handlar gärna av bildelaronline24, jag tycker det funkar bra och till extremt låga priser. Jag väljer också kvalitetsprodukter, inte det billigaste.

Polering sedan 2k lack EX: LÄNK-->https:/[…]

Felmeddelande på antisladd

Kan vara givare,krans, hjullager eller styrvinkelg[…]

Weber 32dir på en b20

Hr inte siffrorna i huvudet men någonstans s[…]

Byta Mätarhus v70 2005

OBD-tuning brukar skicka tillbaka mätarhusen […]