Forum för ekonomiska frågor som rör volvoägandet, t.ex. försäkringar, garantier, trygghet, verkstäder, lån et.c.

Moderator: Moderatorer

#1207387
Bilen börjar bli mogen
Inte många mil, men ålder
Till min förvåning vid en snabb sökning på nätet, så verkar det som om Folksam erbjuder 10 år och 12000 mil
Är det någon som har tips om något annat försäkringbolag med mer än 8 år?
#1207391
Volvia
#1207395
Derank skrev:Volvia har väl bara 8år, dok 17000mil.
Så var det ja. Kollade också medan du skrev. Hade för mig att de hade förlängt tiden samtidigt med milen. :oops:
#1207454
Intressant att veta att Folksam nu har 10 år. Om jag har min V70 -15 kvar i minst fem år till bortfaller min maskinskadeförsäkring hos Volvia samtidigt som jag sannolikt fortfarande ligger ett stycke under Folksams 12000-mila gräns. Så då skulle det kunna bli läge att byta bolag några år. Dock hoppas jag slippa. Trivs utmärkt med Volvia. Det man kan hoppas är att även Volvia utsträckt tidsgränsen till 10 år när det blir dags.
#1207455
andersuw skrev: Det man kan hoppas är att även Volvia utsträckt tidsgränsen till 10 år när det blir dags.
Det är förvånande att Volvia utökar milen till 17.000 mil, men ligger kvar på 8 år. Det är väl större risk att en bil får fel vid 16.000 mil än om den är mer än 8 år. Hade vi inte en produktutvecklare från Volvia här på forumet för några veckor sedan?
#1207470
Jag hade hoppats på att dom kunde öka åren till 10 åtminstone..(som fortfarande ligger på 8år eller 17k mil).

Min bil har exakt 1 år kvar tills maskinskadeförsäkring löper ut och jag är nöjd med volvia faktiskt. Helförsäkringen hos volvia är billigast om man jämför med andra försäkringsbolag men samtidigt måste jag tänka på.. är det värt att byta till folksam som har 10år men kostar cirka 100-150kr/mån mer än min nuvarande. Självklart önskar man att volvia hade höjt den så man slapp hålla på och ändra hit och dit :roll:

För att få ta del av maskinskadeförsäkring upp till 10år måste man köpa "bilförsäkring stor med 10år/15k mil", annars vanlig bilförsäkring är 8år/15k mil :|

*läste på tråden där en av volvias produktutvecklare besvarade frågor*, där dom höjde milen till 17k men inget angående åldern för bilen
XC - Rear axle sensor

Hej! Har en XC60 -2015 som har visar symbol att […]

Besiktigade bilen idag och fick 2a på fö[…]

0,7 L blandad körning. Varvvillig och pigg mo[…]

Dräneringen till panoramataket v90

Har för mig jag har sett här i forumet. […]