- sön 22 okt 2017, 21:41
#1206344
Säljaren är ingen fackman och kan juridiskt inte förväntas veta vad som ska utföras vid servicen. Det innebär att han inte har något ansvar mot dig om han inte aktivt försökt dölja felet ex. genom att förfalska dokumentation. Det tror jag inte han har (bara korkat att kosta på att byta filtret och sedan spara in på eolys) utan antagligen är det verkstaden som helt enkelt gjort fel. Säljaren kan reklamera detta inom skälig tid men frågan är om han är så sugen på att lägga tid på det. Du har tyvärr ingen relation med verkstaden och kan inte kräva någonting på egen hand.
Åker: Tesla M3 AWD LR och BMW 335CiA M-Sport cabriolet
Tidigare: Audi E-tron S-line, V70 2,4 -03, Audi A4 2.0TDiQ S-line, Passat 2.0TDI 4M R-line, BMW E61 530xD, Subaru Outback 2,0d, V60 D3 Summum, Peugeot 308SW 1.2t Allure, BMW 540iA E60 M-Sport, V60 D5 AWD, V60 T3, VW Touran TDi, BMW 325i Touring M-Sport, BMW 525dAT, BMW 325iAT, Volvo V70II 3.2, BMW Z4 3.0, S40N T5 AWD, BMW 530i