- sön 03 sep 2017, 17:01
#1195509
Dom kommer köra med NDEC till 2020 och sen se över reglerna beroende på hur nya körcykeln ser ut.
Sen tror jag att nyare hybrider inom nått år kommer ha betydligt längre räckvidd på el.
Står om hur dom kommer hantera WLTP i brödtexten till det här beslutet:
http://www.regeringen.se/artiklar/2017/ ... nslebytet/
"Givet den osäkerhet som finns kring effekterna av EU:s nya körcykel WLTP (Worldwide Harmonized Light-Duty Vehicles Test Procedure) anser regeringen att den gamla körcykeln NEDC (New European Driving Cycle) bör ligga till grund för fordonsbeskattningen inom bonus malus-systemet under en övergångsperiod. Den 1 januari 2020 sker en övergång till WLTP. Då finns möjlighet att justera nivåerna så att minst samma miljöstyrning upprätthålls"
Sen tror jag att nyare hybrider inom nått år kommer ha betydligt längre räckvidd på el.
Står om hur dom kommer hantera WLTP i brödtexten till det här beslutet:
http://www.regeringen.se/artiklar/2017/ ... nslebytet/
"Givet den osäkerhet som finns kring effekterna av EU:s nya körcykel WLTP (Worldwide Harmonized Light-Duty Vehicles Test Procedure) anser regeringen att den gamla körcykeln NEDC (New European Driving Cycle) bör ligga till grund för fordonsbeskattningen inom bonus malus-systemet under en övergångsperiod. Den 1 januari 2020 sker en övergång till WLTP. Då finns möjlighet att justera nivåerna så att minst samma miljöstyrning upprätthålls"
Polestar 2 Dual Motor MY21
V60 T4F Summum MY12
Såld: V60 D5 TE Summum MY16
Såld: V70 D3 DE MY13
Min garagetråd Polestar 2: viewtopic.php?t=163389
V60 T4F Summum MY12
Såld: V60 D5 TE Summum MY16
Såld: V70 D3 DE MY13
Min garagetråd Polestar 2: viewtopic.php?t=163389