VolviaChristoffer skrev:Just till din fråga om bolagsbyte är detta bestämt genom FAL (försäkringsavtalslagen) att försäkringar I Sverige ska gälla ett år. Ser man till grannländerna, ta tex. Norge är det en annan syn och möjligheten till att byta bolag under pågående period är mycket större.
ThomasT skrev:Marlboroman skrev:Möjligheten att byta mellan bolag vid mer än ett tillfälle per år.
Det där är ju en ren teknikalitet som löses enkelt: 1. Ställ av bilen 2. Säg upp försäkringen 3. Teckna ny försäkring 4. Ställ på bilen
Det har jag fått praktisera tidigare när jag med buller och bång lämnade Trygg Hansa efter en lång strid om inlösningen av en bil som dem misskötte.
Fullt medveten om vad lagen säger, men frågan var vad som önskades :mrgreen: Uppsägningstid kan jag acceptera, men om man är missnöjd med ett avtal borde det ju å att lämna på ett enklare sätt än att vänta in ett specifikt datum varje år eller behöva ställa av bilen, komma ihåg att säga ifrån sig garageförsäkring och annat för att sedan kunna byta.
VolviaChristoffer skrev:Givetvis ska det extra försäkringar vi erbjuder; erbjudas för att du har behovet av dem inte annars!
Om inte bekymret kring TFF löst sig kan jag be någon ta kontakt med dig?
Om du nu valde Volvia trots det "strulet" vi skapat.
Vad var det som fick dig att göra det?
Situationen med TFF löste efter ett samtal som också var på väg att börja handla om hemförsäkring - trots att det var det som skapat bekymret från början :-(O)
Övertalningsförsöken att byta hemförsäkring skulle sedan komma att fortsätta och intensifieras för att sedan ta slut efter att jag i starkare ordalag än vad jag egentligen skulle vilja använda mot en telefonförsäljare som bara gör sitt jobb fick mig borttagen från listan på kunder som IF ringde till.
Har nyligen återkommit som kund i Volvia efter en tid hos Dina. Den här gången var det som så att Volvia var billigare + att dem få gånger jag har behövt ha kontakt med Volvia pga skada så har allt i regel fungerat väldigt smidigt.