- mån 28 aug 2017, 14:56
#1194282
Min erfarenhet är att verkmästaren eller annan medarbetare på företaget som reparerar skadan är av Volvia utsedda att vara skadereglerare. De har inte samma ägare men de jobbar som skadereglerare år Volvia. Det är alltså han eller hon som vid en reklamation på ett jobb skall säga att verkstaden gjort ett godkänt jobb eller om det bör åtgärdas. Men eftersom skaderegleraren då jobbar på verkstaden är man i princip alltid nöjd med reparationen.
Om man jämför med andra försäkringsbolag så ställer deras skadereglerare oftast mycket större krav på verkstaden och du som kund känner att du har försäkringsbolaget på din sida "mot" verkstaden om det skulle uppstå en tvist. Min erfarenhet säger att du som Volviakund är väldigt ensam "mot" verkstaden om du har åsikter om en reparation som utförts felaktigt.
När jag råkat ut för detta har jag inte blivit informerad om några andra alternativ än att prata med skaderegleraren, som lagade bilen.... Det var förvisso några år sedan så saker och ting kan ha ändrat sig sedan dess.
Om man jämför med andra försäkringsbolag så ställer deras skadereglerare oftast mycket större krav på verkstaden och du som kund känner att du har försäkringsbolaget på din sida "mot" verkstaden om det skulle uppstå en tvist. Min erfarenhet säger att du som Volviakund är väldigt ensam "mot" verkstaden om du har åsikter om en reparation som utförts felaktigt.
När jag råkat ut för detta har jag inte blivit informerad om några andra alternativ än att prata med skaderegleraren, som lagade bilen.... Det var förvisso några år sedan så saker och ting kan ha ändrat sig sedan dess.
Ju oftare jag tankar desto roligare har jag haft det!
S60 2.4D Classic MY08: Bruks
V60 D4 R-Design MY13: Bruks med puts
S90 3.0 Manuell MY98: Genuine Classic
S60 2.4D Classic MY08: Bruks
V60 D4 R-Design MY13: Bruks med puts
S90 3.0 Manuell MY98: Genuine Classic