Forum för ekonomiska frågor som rör volvoägandet, t.ex. försäkringar, garantier, trygghet, verkstäder, lån et.c.

Moderator: Moderatorer

#1192000
Hej alla Volvoägare!

Mitt namn är Christoffer och jag jobbar som produktutvecklare på Volvia Försäkringar!

Avsikten med denna tråd är att fånga upp era idéer kring hur ni vill att framtidens försäkringsprodukter ska se ut.

Vår avsikt är inte att på något sätt marknadsföra Volvia försäkringar utan snarare se om produkter som erbjuds eller ska erbjudas tar fäste i utefter hur behovet ser ut för er bilägare!

Det djupa intresset och kunskapen för Volvobilar som finns i jagrullar.se är unikt och jag tror det finns många goda idéer därute som kan göra våra produkter bättre!

För att öppna upp till diskussion så börjar vi med nedan frågor;

- Vad är det viktigaste för att förmedla trygghet i bilförsäkring?
- Vad saknas idag i din bilförsäkring?

Med vänlig hälsning
Christoffer
#1193715
VolviaChristoffer skrev:- Vad saknas idag i din bilförsäkring?
Möjligheten att byta mellan bolag vid mer än ett tillfälle per år.

För övrigt så var den senaste gången jag var i kontakt med Volvia den första på väldigt länge där inte 2/3 av samtalet gick ut på att pracka på mig en hemförsäkring jag inte velat ha. En sådan övning har resulterat i att jag råkat ut för att personen i andra änden fokuserade på att sälja allt annat än den försäkring jag ville teckna. Samtalet avslutades och jag trodde mig ha tecknat en försäkring, men brevet som kom från TFF visade att så inte hade skett :-(O)
Användarvisningsbild
av Derank
#1193720
Jag har haft Volvia så länge jag kan minnas och jag vetetusan om det finns nåt att klaga på idag, det ska väl isf vara att önska att ännu mer ingår i maskinskada ( om det går att peta in nått mer ) och förlänga den till säg 10år el 18k mil, i övrigt finner jag då inget att önska då det gäller Volvia försäkring.
#1193726