Forum för ekonomiska frågor som rör volvoägandet, t.ex. försäkringar, garantier, trygghet, verkstäder, lån et.c.

Moderator: Moderatorer

av Roffe64
#1208539
Hej
jag bor i ett utsatt område där jag betalar mycket på min förs på Volvia
Har en XC 60 - 17 som jag aldrig skulle parkera på gatan utanför så jag hyr ett garage med ett klass 3 lås
Min fråga är varför får man inte lite billigare förs när man ställer bilen i ett garage med ett lås ?
MVH Roffe
av Lövet
#1208603
Roffe64 skrev:Hej
jag bor i ett utsatt område där jag betalar mycket på min förs på Volvia
Har en XC 60 - 17 som jag aldrig skulle parkera på gatan utanför så jag hyr ett garage med ett klass 3 lås
Min fråga är varför får man inte lite billigare förs när man ställer bilen i ett garage med ett lås ?
MVH Roffe
För att det inte går att kontrollera att du faktiskt står parkerad i garaget
av Agneo
#1208662
Angående det här med aktiva säkerhetssystem som city Safety mfl så tyckte jag mig höra när Volvo kom med detta att försäkringspremierna skulle bli markant lägre då skadorna skulle bli färre!
Tycker dock inte att man kan säga att min V60 har blivit billigare!
Den ligger ju på samma nivå som min V70 utan dessa system!
Varför?
Användarvisningsbild
av SvenB
#1208717
Agneo skrev:Angående det här med aktiva säkerhetssystem som city Safety mfl så tyckte jag mig höra när Volvo kom med detta att försäkringspremierna skulle bli markant lägre då skadorna skulle bli färre!
Tycker dock inte att man kan säga att min V60 har blivit billigare!
Den ligger ju på samma nivå som min V70 utan dessa system!
Varför?
Det vet du inte, eller hur? Du vet inte vad din V60 skulle kostat utan "City Safety-rabatten". Jag vet inte det heller på min V40, men ser att den är billigare att försäkra än vad min V50 var. Man får ju ingen specifikation hur de räknat premien, vilket är synd.
av Lövet
#1208739
Finns två alternativ för det:
1) Volvia kan inte veta om bilen har det eller inte
2) Det faktiska olycksutfallet är inte lägre i verkligheten trots City Safety

Mycket mer än så kan det inte vara.
Användarvisningsbild
av SvenB
#1208854
svergie2 skrev:City safety är ju standardutrustning och går inte att välja bort. :)
Är du säker på det? Har för mig att det ligger i något paket (Teknik?).
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 10
Uppföljning mjukvara 2024

Tänk den dag det kunde bli så att bilt[…]

Blev byte av samtliga filter och ny olja igå[…]

Ex30 leveranstid

Snygg! Fina bilder

Om du vill att bilen skall ha Volvo original halva[…]