Forum för ekonomiska frågor som rör volvoägandet, t.ex. försäkringar, garantier, trygghet, verkstäder, lån et.c.

Moderator: Moderatorer

av mikebike
#1193661
Its1more skrev:Svar från Volvia:
"Jag ser att höjningen har att göra med att din rabatt om ca 10% som du fick tack vare ditt billån via Volvofinans Bank nu löpt ut. Rabatten för billån gäller i max tre år.

Så snart ditt nya bolag har meddelat Trafikregistret att de tar över din försäkring från och med 20017-09-12 kommer vi att avsluta försäkringen hos oss.
När detta är gjort skickar vi ett brev till dig som bekräftelse att försäkringen avslutats.

Vi hoppas att du kontaktar oss nästa år för en ny jämförelse."

Hm...undra vad jag ska välja...
Intressant. Jag har också rabatt tack vare billån, och i januari har jag haft bilen i tre år!
Användarvisningsbild
av Its1more
#1193664
Då får du höjd premie, förmodligen. Håll koll!
Användarvisningsbild
av Derank
#1193677
Rätt logiskt att premien höjs efter 3år. Då går man från halv till helförsäkring + att de 10% man fick de första 3 åren försvinner.

Kan väl knappast komma som en överraskning för någon.
av mikebike
#1193685
Derank skrev:Rätt logiskt att premien höjs efter 3år. Då går man från halv till helförsäkring + att de 10% man fick de första 3 åren försvinner.

Kan väl knappast komma som en överraskning för någon.
Nej, detta handlar om "gamla" bilar, äldre än 3 år.
Användarvisningsbild
av Perra83
#1193740
mikebike skrev:
Derank skrev:Rätt logiskt att premien höjs efter 3år. Då går man från halv till helförsäkring + att de 10% man fick de första 3 åren försvinner.

Kan väl knappast komma som en överraskning för någon.
Nej, detta handlar om "gamla" bilar, äldre än 3 år.
Ja han skrev ju det.
Vågar jag köra?

Går att köra, tänk dock på b[…]

Samma prylar 850/v70?

Hej Är det samma elhissar och elspeglar p&ar[…]

V70 motor till 850

Okej tack för svar :-)

Kinna Filmen ( Stig Helmer story) Skickat fr&ar[…]