Forum för ekonomiska frågor som rör volvoägandet, t.ex. försäkringar, garantier, trygghet, verkstäder, lån et.c.

Moderator: Moderatorer

av dawoo
#1186820
Hejsan
Jag skulle vilja ha en värdering av min Volvo 244 GLT -84. Vad tror ni att man skulle kunna få för denna?

Volvo 244 GLT -84
Bilen brukades året runt fram till -87. Därefter har den bara körts på sommaren, varit avställd varje vinter. Varvaras alltid i varmgarage.
Skicket är mycket bra på bilen.
Jag är andra ägaren.

Mätarställning 12700mil
Bes till vår 2019.
Rostfri men har lite patina.
Hel och ren invändigt.
Turbinfälgar med däck från sommar 2016.
Bytt kamrem vid 12000 mil.
Koppling + urtramtningslager bytt vid 11500 mil
Olja och filter bytt varje sommar.
Originalpappren finns med.

Se bild:
http://www.bilddump.se/bilder/201707231 ... 182.72.jpg
av dawoo
#1186896
Som jag skrev så vill jag ha hjälp med värdering!
Jag har fått höra att den kan vara värd mellan 70-90000 och det låter lite otroligt?!
Men vad tror ni?
av valln
#1186912
Ja det låter otroligt, inte ens en turbo är värt de priserna.

Min uppfattningen är att det är mera eftertraktat att komma över renoveringsobjekt billigt och själv renovera..
Användarvisningsbild
av Derank
#1186931
Idag är det orörda bilar med få mil som betingar något av värde, och turbosarna ligger såklart i topp, lägg ut den på blocket så får folk komma och bedömma skicket, det är omöjligt att svara på, men några 75-90k är rena fantasier. Det samlarna vill köpa är som sagt orörda orginalbilar med få mil.
Användarvisningsbild
av SRT
#1187655
En sådan hade man en gång med V6 motor.Men den var mer åt det vinröda hållet.
Användarvisningsbild
av Guligan
#1187878
Ser ut som den har 85-ans front. Kan det vara så att 240 GLT fick den fronten redan -84?

Hur som helst så spara bilen om möjlighet finns. Du får kanske inte 70-90 Tkr nu, men värdet lär inte minska om ni håller skicket! :)

Tack. Jag är Norrbagge, Appen funkar inte p[…]

Troligen kommer T6 (laddhybrid) och B4 (bensin) ha[…]

I min V70 -16, så har den blandannat slutat […]

Mellangårdssyskonen