Forum för ekonomiska frågor som rör volvoägandet, t.ex. försäkringar, garantier, trygghet, verkstäder, lån et.c.

Moderator: Moderatorer

av Ugglas
#1182262
Är det någon som har lite koll på detta?
Jag hade lämnat in min bil på verkstad för att den gick illa, jag misstänkte något fel med bränslesystemet, så jag gjorde ett försäkringsärende då jag misstänkte att det kunde bli dyrt. Bilen var inlämnad och jag fick en hyrbil på försäkringen under den veckan bilen var på verkstaden. De hade bytt några delar, men verkstaden var fortfarande inte säkra på att de hittat rätt fel, så jag skulle köra bilen några dagar för att se om felet var borta. Det slutade med att bilen stannade vid vägkanten, så jag fick ringa efter en bärgare och jag uppgav mitt försäkringsbolag. Verkstaden återupptog samma ärende och bytte nu ut mer grejer. Nu så fungerar bilen som den ska igen. I dag fick jag en faktura från bärgaren på 1579 kr. Jag trodde i min enfald att då bärgaren frågade om vilket försäkringsbolag jag hade, så skulle givetvis detta ingå i självrisken på 7000 kr för maskinskadan jag betalat, då bilen stannade då felet inte var avhjälpt. Är det så här det går till, jag förutsatte att det bakades in i försäkringsärendet och den självrisk jag redan betalat? Är det något som vet hur detta brukar funka? Varför frågade bärgaren om vilket försäkringsbolag jag hade om han ändå fakturerade mig fullpris ..?
av Ugglas
#1182348
SBergdahl skrev:Enklast är väl att ringa ditt försäkringsbolag och fråga.
Det är väl självklart att jag även ska prata med försäkringsbolaget, men det är alltid intressant om andra har erfarenheter eller vet hur det brukar funka ..
av fjeddo
#1183553
Ring och kolla med ditt försäkringsbolag. Vilket bolag har du? Har du assistans-tillägg i försäkringen? Har du inte det kan du behöva betala en självrisk för maskinskadan samt en självrisk för räddning, den ligger i normala fall på ca 1500 kr beroende på försäkringsbolag.

Kan också vara så att bärgaren helt enkelt fakturerat dig fast egentligen ska försäkringsbolaget stå för det. Ring och kolla som sagt! :)
Bältesvarnare

Det är en 850 från 96.

Haha, ok.. jeg er ikke alene. Her ser jeg at n&osl[…]

12,7 är det i ett fulladat batteri., 12,4 ca,[…]

Vi som beställt EX90

Nu verkar det som sista hindret är bortrö[…]