Forum för ekonomiska frågor som rör volvoägandet, t.ex. försäkringar, garantier, trygghet, verkstäder, lån et.c.

Moderator: Moderatorer

#1172621
Tilly skrev:
Derank skrev:så kan vara, det är fortfarande trevligare utan, och det är inegt jag vill ha tillbaka, men vill ni ha det neröver i landet så vassegod.
Tack så mycket! Det vill vi gärna. Självplock är ju det enda sättet att få tag i udda delar. Skrotarna som lägger på lager kan ju inte spara precis allt och det är dessutom svårt att söka på vissa delar via en hemsida då det kan råda delade meningar om vad delarna egentligen kallas. Mycket bättre att själv få gå in och titta efter om delen finns kvar och vilket skick den är i.

Dessutom är det ju alltid viss spänning när man går in på en självplocksskrot för chansen finns ju att man springer på någon åtråvärd del som man sökt länge efter. Oftast blir det ju inte så men chansen finns i alla fall.

Med tanke på hur många skittråkiga, röriga och förorenade industriområden och fabriksanläggningar som finns överallt så gör väl inte en och annan bilskrot på spridda platser i landet någon större skillnad.
Jag som gillar att åka och titta på gamla byggnader mm. Självplock är ju underbart. Man får alltid med sig mer,än vad man tänkt sig. Tyvärr länge sen jag var och plockade på en skrot. På 90-talet var jag stamkund på en skrot. Fick ta med mig delarna hem,och betala efteråt. De delar jag behöll. Bilskrotarna här i staden,är väl dolda av höga plåtstaket. Utifrån ser man inte att det är bilskrot.

Norrland

Montering av hardwire-kittet till nya dashcamen, t[…]

Fungerar låset? Kolla sladdarna mellan lucka[…]

Kan det vara någon glapp eller något[…]