- fre 24 feb 2017, 21:05
#1152465
Ni som följer V40 trådar har nog märkt att jag haft en massa problem med min nyinköpta V40.
Det gick iallafall så långt så att de fick byta motor. När jag pratade muntligt med säljaren medgav han att det förmodligen var hans killar på verkstaden som missade att lyfta systemet ordentligt efter montering av kupevärmare. Bilen har stått på verkstad 9 dagar tack vare detta och har fått uppsöka verkstad 3ggr utöver det för småjusteringar.
Bilhandlaren vill inte ge mig någon kompensation för detta, har föreslagit rabatt på tillbehör men då slutar hen att svara. Ska tilläggas att jag pratar med säljchefen i detta ärende.
Någon som har några kloka kommentarer? Eller ska man bara vara glad att garantin täcker detta?
Det gick iallafall så långt så att de fick byta motor. När jag pratade muntligt med säljaren medgav han att det förmodligen var hans killar på verkstaden som missade att lyfta systemet ordentligt efter montering av kupevärmare. Bilen har stått på verkstad 9 dagar tack vare detta och har fått uppsöka verkstad 3ggr utöver det för småjusteringar.
Bilhandlaren vill inte ge mig någon kompensation för detta, har föreslagit rabatt på tillbehör men då slutar hen att svara. Ska tilläggas att jag pratar med säljchefen i detta ärende.
Någon som har några kloka kommentarer? Eller ska man bara vara glad att garantin täcker detta?
Kör: Volvo V40 Ocean Race