Forum för ekonomiska frågor som rör volvoägandet, t.ex. försäkringar, garantier, trygghet, verkstäder, lån et.c.

Moderator: Moderatorer

av semmelman
#1154491
Har 25 000 i lån, cashat in 150 000. Så nära "arbetare" man kan komma här. :)
Har 4,49% i ränta och då snacka jag ändå ner den lite trodde jag, vad gör man för att få 1,95?!?
Senast redigerad av 1 semmelman, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av fjohan82
#1154501
semmelman skrev:Har 25 000 i lån, cashat in 150 000. Så nära "arbetare" man kan komma här. :)
Har 4,49% i ränta och då snacka jag ändå ner den lite trodde jag, vad gör man för att få 1,95?!? Avsugning?
Tänk på vad du använder för språkbruk.
Användarvisningsbild
av Derank
#1154514
Bilbolaget har 1.95 minst 3gg per år på deras olika kampanjer. Jag tjatade till mig det utanför kampanjperioden.

Northcar har kört 0.95 till och från i flera år. Molinbil tror jag körde 0.95 nyss på bmw. Det borde finnas fler neröver i landet som kan erbjuda låg ränta med jämna mellanrum.
av semmelman
#1154515
Ja det var hos volvo jag fick ner räntan till 4,49, borde väl va 5 då kanske från början, men därför jag casha in.
(samtidigt pruta jag 4500 på priset så jag är inte missnöjd)
Användarvisningsbild
av Tomas88
#1162223
Har alltid haft inställningen att om man har råd att låna till en bil så kan man lika gärna spara samma summa och då kunna ha lite finare bil tack vare att man slipper betala en del till banken.
Men men. Vill man som 18-åring ha en ny bil direkt kan det ju bli svårt.
Användarvisningsbild
av Derank
#1162226
semmelman skrev:Ja det var hos volvo jag fick ner räntan till 4,49, borde väl va 5 då kanske från början, men därför jag casha in.
(samtidigt pruta jag 4500 på priset så jag är inte missnöjd)

Nu har de kört 1,95% igen denna vecka + 25% på tillbehör...
Användarvisningsbild
av Guligan
#1165830
För inte så länge sedan så var det ganska vanligt att folk lånade på sina fastigheter/hus för att finansiera bilen. Nu är läget i princip det motsatta. Jag vet dem som sålt sin bil, och använt köpeskillingen för att finansiera kontantinsats på hus/lägenhet. Men bil måste man ha, så då blir det ny bil med privatleasing utan kontantinsats :)
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
Byta Mätarhus v70 2005

OBD-tuning brukar skicka tillbaka mätarhusen […]

Givare i kylaren hoppar ur

Alla sätt är bra, utom dom dåliga.[…]

Jag har då en v70 från 2001 2,4t med[…]

Härligt snabbt agerat!